کتاب «تربیت بنیادی» رونمایی شد
کتاب «تربيت بنيادي» رونمايي شد

کتاب «تربیت بنیادی» رونمایی شد

کتاب «تربيت بنيادي» با موضوع تربيت شخصيت مقتدر ديني، تاليف حجت‌الاسلام شکراني، امروز در استانداري خوزستان رونمايي شد.
شناسه خبر : 45284 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) خوزستان، کتاب «تربیت بنیادی» با موضوع تربیت شخصیت مقتدر دینی، تالیف حجت‌الاسلام شکرانی، مدیر کانون فرهنگی هنری محراب اهواز، امروز دوشنبه (15 اسفند) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در این مراسم، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: کتاب «تربیت بنیادی» توسط یکی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات فرهنگی خوزستان در حوزه تربیت دینی نوشته شده که امروز رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: امیدواریم این اقدام بابی باشد برای ورود به محتوای دینی و مذهبی تا مجموعه‌های مسجدی و مذهبی و مجموعه‌هایی که در حوزه تربیت نسل جوان فعالیت دارند بتوانند از این محتوا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم از طریق مسابقات کتابخوانی، جملات کلیدی کتاب در بیلبوردهای سطح شهر و همکاری آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و نهاد کتابخانه‌های عمومی بتوانیم این کتاب را بهتر به مردم معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی شکرانی، نیز در خصوص این کتاب عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های والدین این است که می‌گویند تا زمانی که فرزند ما در دوران کودکی است نماز می‌خواند و مسائل دینی را رعایت می‌کند ولی وقتی به دوران نوجوانی می‌رسد تغییری اساسی در روند تربیتی وی رخ می‌دهد.

نویسنده کتاب «تربیت بنیادی» افزود: یک مشکل اساسی که در حوزه تربیت وجود دارد این است که تربیت‌ها غالبا تقلیدی است و فرزندان در دوران کودکی به والدین خود نگاه می‌کنند ولی ویژگی که دوران نوجوانی دارد این است که فرزند با ورود به محیط بیرون فضایی را مشاهده می‌کند که کاملا متضاد با محیط خانواده است و تحت تاثیر آن، رفتار و درون وی نیز با تغییراتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت بنیادی سه رویکرد برای تربیت دارد که می‌تواند فرزند را از این تله خارج کند، ادامه داد: استقلال شخصیت، روحیه تفکر و فکر کردن و روحیه آزاد منشی از جمله این رویکردها است، لذا اگر خانواده‌ها بتوانند این سه خصلت را عملی کنند، فرزندشان در دوران نوجوانی به مصونیتی می‌رسد که محیط بیرون تاثیر چندانی در شخصیت و رفتار وی ایجاد نخواهد کرد.

کلمات کلیدی: رونمايي از کتاب