هم افزایی دستگاه های فرهنگی، نقطه عطف تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد است
هم افزايي دستگاه هاي فرهنگي، نقطه عطف تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد است
رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

هم افزایی دستگاه های فرهنگی، نقطه عطف تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد است

حجت‌الاسلام خداداده، با اشاره به اينکه هم افزايي دستگاه هاي فرهنگي، نقطه عطف تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد است، گفت: در دولت سيزدهم جايگاه واقعي مسجد احيا مي شود.
شناسه خبر : 45341 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) خوزستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، امروز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در همایش 18 اسفند و تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تالار ملی حفاری اهواز برگزار شد، گفت: ظرفیت مسجد در نظام توحیدی بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر این ظرفیت‌ها در شهرها و محله‌ها احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به حرمت فراوان مسجد در اسلام ادامه داد: در مسجد، خداوند متعال و ملائکه میزبان مؤمنان هستند لذا سفارش شده هنگام ورود به مسجد به ملائکه الهی سلام بدهیم.

حجت الاسلام خداداده، با بیان اینکه وظیفه ما دعوت به مسجد و رکن توحید است، اضافه کرد: دشمن امروز موانع بسیاری را برای دوری مردم از مسجد ایجاد کرده، بنابراین وظیفه اصلی ما ایجاد جذابیت‌ و رفع این موانع است؛ اگر جوان در مسیر صحیح مسجدی شدن قرار گرفت بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در جمع ائمه جماعات خراسان شمالی مبنی بر اینکه کانون های مساجد را فراموش نکنید، افزود: بعد از این فرمایشات عملا دشمن پروژه فراموش سازی کانون‌های مساجد را آغاز کرد از این رو امروز برنامه ریزی صحیح و دقیق ما می تواند به معرفی جایگاه واقعی مسجد و خنثی کردن توطئه های دشمنان کمک کند.

وی گفت: عملیاتی سازی نگاه تربیتی رهبر معظم انقلاب در خصوص مساجد و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی فاخر برای نسل جوان در برنامه های تحولی سال آینده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بخوبی برنامه ریزی شده است.

وی همچنین به نقش پررنگ دستگاه های اجرایی برای تحقق شعار بازگشت به مسجد اشاره کرد و افزود: امیدوارم زمینه مشارکت و هم افزایی دستگاه های مختلف برای تعالی جایگاه مسجد در سپهر فرهنگی کشور فراهم شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه دعوت همگانی مردم به مسجد، دشمن را مأیوس می کند، عنوان کرد: باید نهضت بازگشت به مسجد جدی گرفته شود و این وظیفه سنگین برعهده ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام خداداده، با بیان اینکه ستاد حامی کانون‌های مساجد در سراسر کشور است، یاد آور شد: شبکه سازی و ساماندهی برنامه ها و رسیدن به چشم اندازهای فعالیتی ستاد از محوری ترین برنامه های ستاد در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه مهم ترین شاخصه کانون های مساجد فعالیت در زمینه"فرهنگ و هنر" است، افزود: امروز بهره گیری از ظرفیت های مختلف هنر از جمله فیلم، موسیقی، کتاب می تواند عنصر اصلی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد باشد.

حجت الاسلام خداداده، کتابخانه های مساجد را یکی دیگر از شاخصه ها و مزیت های اصلی کانون ها دانست و افزود: موضوع کتاب، کتابخوانی، کتابخانه ها و قرائت خانه ها، نقطه قوت کانون ها محسوب می شود و در سال آینده اخبار خوشی را در این حوزه خواهید شنید.

 

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند