خانواده سه مدیر شهید کانون‌های فرهنگی هنری استان تجلیل شدند
خانواده سه مدير شهيد کانون‌هاي فرهنگي هنري استان تجليل شدند
در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد خوزستان؛

خانواده سه مدیر شهید کانون‌های فرهنگی هنری استان تجلیل شدند

در حاشيه مراسم تجليل از فعالان و منتخبان کانون‌هاي مساجد خوزستان، از خانواده سه مدير شهيد کانون‌هاي فرهنگي هنري استان تجليل شد.
شناسه خبر : 45343 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) خوزستان، مراسم تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان که امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند) با حضور حجت‌الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد، از خانواده شهیدان محمدرضا عسکری فرد، محمد تاج‌بخش و احمد یلالی تقدیر شد.

شهید محمدرضا عسکری ‌فرد:

شهید محمدرضا عسکری ‌فرد مدیر کانون فرهنگی هنری نور مسجد جامع خرمشهر و سومین شهید مدافع حرم این شهرستان است که ۲۴ آبان ۱۳۵۳ در شهرستان خرمشهر دیده به جهان گشود.

پدرش کشاورز و مادرش خانه دار و دارای سه برادر و چهار خواهر است و خود سومین فرزند خانواده بود. وی متأهل و دارای سه فرزند (۱ دختر و ۲ پسر) است.

از سال ۱۳۷۰ تا زمان شهادت یعنی ۱۳۹۴ مستمر در مسجد جامع به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی حضور مستمر داشت. 

با آغاز حملات و تهدیدات گروهک‌های تروریستی و تکفیری، عزم دفاع از حرم آل الله را کرد و داوطلبانه به سرزمین شام شتافت. وی در سال ۱۳۹۴ در دو دوره به عنوان مستشار نظامی ایران به سوریه مامور شد و سرانجام در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۴ مصادف با ۱۱ محرم ۱۴۳۷ در عملیات محرم در منطقه شیخ الهلال استان حماه در کشور سوریه از ناحیه چشم چپ مورد اصابت تیر مستقیم تروریست‌های داعش قرار گرفت و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید والامقام ۹ آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به‌ ویژه عشایر و بسیجیان تشییع شد و در جوار پنج شهید گمنام غواص در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر آرام گرفت.

 

شهید محمد تاج‌بخش:

شهید محمد تاج‌بخش مدیر کانون فرهنگی هنری دکتر قیصر امین پور گتوند و نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان است که در تاریخ ۱۶ تیر ماه سال ۱۳۶۸ دیده به جهان گشود.

پدرش معلم بازنشسته و مادرش خانه‌دار است. وی در خانواده‌ای متدین و مذهبی و از قشر فرهنگی پرورش یافت و دارای سه برادر است و خود دومین فرزند خانواده و مجرد بود.

در دوره راهنمایی از فعالین مسجد محله خود بود و در دوران دبیرستان راهی پایگاه‌های بسیج شد و به خاطر فعالیت‌های بسیار زیادش در پایگاه بسیج به عنوان مسئول پایگاه بسیج مقاومت شهید شاپوری درآمد.

در سال ۹۴ در سپاه پاسداران مشغول به کار شد. وی همیشه عشق به شهادت را در سر می پروراند تا اینکه جنگ سوریه با داعشی ها و تکفیری های صهیونیستی آغاز شد و شهید آهنگ رفتن به سوریه را با خود زمزمه کرد و برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه رفت.

وی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در آنجا معاون رزمی منطقه تدمر سوریه بود تا اینکه عملیات شروع می‌شود و چون پدافندی از طرف داعش محله اشان را بمباران می‌کنند و شهید تاج‌بخش مجبور می‌شود نیروهایش را به سمت عقب بکشد و دستور عقب‌نشینی به همرزم هایش را می‌دهد در همین حین بر اثر اصابت تیر به سرش در سن ۲۸ سالگی در منطقه صدالوعر استان تدمر سوریه در روز ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش به وطن بازگشت.

 

مرحوم احمد یلالی:

احمد یلالی مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم شهرستان آبادان و از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و یکی از مدیران موفق و فعال کانون‌های مساجد بود که در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های بسیار ارزشمندی داشت.

وی در دوران کرونا به عنوان خادم در خدمت بیماران کرونایی بود و در نهایت خود نیز به بیماری کرونا مبتلا شد و پس از تحمل یک دوره بیماری در روز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به سوی همرزمان شهیدش پیوست.

این مجاهد اسوه در منطقه آزاد اروند به عنوان خادم الشهدا معروف بود که در حوزه خاطره گویی رزمندان و شهدا و همچنین کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم آبادان فعالیت چشم‌گیری را از خود بر جای گذاشت.

 

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند