کانون‌های مساجد باید مطابق با نیاز نسل جوان و جامعه امروز برنامه‌ریزی داشته باشند
کانون‌هاي مساجد بايد مطابق با نياز نسل جوان و جامعه امروز برنامه‌ريزي داشته باشند
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:

کانون‌های مساجد باید مطابق با نیاز نسل جوان و جامعه امروز برنامه‌ریزی داشته باشند

شهاوند، با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد بايد مطابق با نياز نسل جوان و نوجوان و جامعه امروز برنامه‌ريزي داشته باشند، گفت: کانون‌هاي مساجد بايد تلاش کنند براي محله، محيط اطراف، جوانان و نوجوانان و مدارس برنامه‌ريزي داشته باشند و مقداري فعاليت‌هاي خود را از درون مسجد و در حوزه تاثيرگذاري گسترش دهند.
شناسه خبر : 45439 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۵۸

عبدالله افرازه شهاوند، در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) خوزستان، با اشاره به سی‌امین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، اظهار کرد: قطعا مسجد به عنوان مهمترین کانون فرهنگی و سیاسی در طول تاریخ تشیع و اسلام، منشأ رخدادها و برکات زیادی بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه در انقلاب اسلامی هم می‌بینیم که مسجد مرکز شکل‌گیری حرکت‌های انقلابی بوده است، افزود: تمام رخدادهای مذهبی و اجتماعی مهم از مسجد شکل گرفته و مسجد نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بی‌بدیلی در تحولات کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که نقش مساجد کم‌رنگ نشود، اضافه کرد: در این راستا باید هم برای تقویت کانون‌های مساجد و سایر ظرفیت‌های برنامه‌ریزی منسجم و اهتمام بیشتری داشته باشیم و هم اینکه تلاش کنیم تاثیرگذاری مساجد را به بیرون از جغرافیای مسجد و به محله، بازار و سایر اماکن اجتماعی بکشانیم تا نقش اجتماعی مسجد کم‌رنگ نشود؛ این نکته‌ای است که کم و بیش مورد غفلت قرار گرفته است.

شهاوند، با بیان اینکه نباید فعالیت‌های مسجد صرفا به چارچوب مسجد منحصر شود، افزود: کانون‌های مساجد باید تلاش کنند برای محله، محیط اطراف، جوانان و نوجوانان و مدارس برنامه‌ریزی داشته باشند و مقداری فعالیت‌های خود را از درون مسجد و در حوزه تاثیرگذاری گسترش دهند که این امر مستلزم حمایت دستگاه‌های مختلف هم به لحاظ مادی و هم معنوی از کانون‌های مساجد است.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد باید مطابق با نیاز نسل جوان و نوجوان و جامعه امروز برنامه‌ریزی داشته باشند، افزود: از آنجا که امروز تحت هجمه سنگین حوزه فرهنگی و اعتقادی قرار داریم، نیاز است طراحی متقابلی در برابر این هجمه‌ها داشته باشیم که این نیازمند شناخت و سازماندهی قوی و حمایت مادی و معنوی از مساجد کانون‌های فرهنگی هنری است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در فضای پیش رو با برنامه‌ریزی دقیق و درست‌تر به ارتقای کانون‌های مساجد کمک کنیم تا تاثیرگذاری بیشتر آنها را در تقویت بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و نسل جدید شاهد باشیم.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد