برنامه‌های قرآنی در مساجد ساماندهی شوند
برنامه‌هاي قرآني در مساجد ساماندهي شوند
در گفت‌وگو با قاری و حافظ قرآن تاکید شد؛

برنامه‌های قرآنی در مساجد ساماندهی شوند

چناني، با اشاره به اينکه برنامه قرآني در سطح استان برگزار مي‌شود ولي بايد ساماندهي، تنظيم و برنامه‌ريزي شود و صدا و سيما نيز نسبت به پوشش آنها اهتمام بيشتري داشته باشد، گفت: نياز است مسئولان حمايت بيشتري از برنامه‌هاي قرآني داشته باشند.
شناسه خبر : 45954 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۴

«حمید چنانی»، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه، بیان کرد: این مهم به ویژه در ماه مبارک رمضان از اهمیت بیشتری برخوردار است، در این راستا عموما شاهد ختم و تفسیر قرآن، دوره های نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه در بهار قرآن در سطح مساجد هستیم.

این قاری قرآن با بیان اینکه باید نگاهی ویژه نسبت به فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم، افزود: آنچه که امروز به آن نیاز داریم ساماندهی، تنظیم و برنامه ریزی برنامه های قرآنی در مساجد است که در این عرصه صدا وسیما می تواند از بُعد فعالیت رسانه ای تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بر ضرورت توجه به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حوزه فعالیت نهج‌البلاغه در حد حفظ حکمت‌ها و تفسیر است در حالی که باید دوره‌های مستمر برگزار و به سایر علوم نهج‌البلاغه همچون تاریخ نهج‌البلاغه، روخوانی، مسابقات، جشنواره‌ها و ... نیز توجه شود.

چنانی، در بخش دیگری از مباحث خود به برنامه‌های قرآنی در زندان‌های استان خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در زندان سپیدار اهواز هر شب برنامه‌های ختم قرآن و سخنرانی در تمامی بندها برگزار می‌شود که با استقبال خوب زندانیان نیز مواجه شده است.

 

کلمات کلیدی: فعاليت هاي قرآني