تشریح فعالیت کانون رستگاران اهواز در اجرای طرح «مسجد، مدرسه، محله»
تشريح فعاليت کانون رستگاران اهواز در اجراي طرح «مسجد، مدرسه، محله»

تشریح فعالیت کانون رستگاران اهواز در اجرای طرح «مسجد، مدرسه، محله»

مدير کانون فرهنگي هنري رستگاران اهواز، با تشريح فعاليت اين کانون در اجراي طرح «مسجد، مدرسه، محله»، گفت: با اجراي اين طرح توانستيم تعداد قابل توجهي از دانش‌آموزان دختر رو پسر منطقه را جذب کانون و مسجد کنيم.
شناسه خبر : 46949 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

حسین خضری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در خصوص فعالیت این کانون در طرح «مسجد، مدرسه، محله» اظهار کرد: این کانون مدت یک سال و نیم است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در اماکن تاریخی و مذهبی شروع کرده که با استقبال کودکان و نوجوانان و اقشار مختلف مواجه شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری رستگاران مسجد آقاسیدعلی چهارراه زند اهواز، افزود: ما در مدارس مختلف منطقه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در ارتباط هستیم و توانستیم تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را به ویژه در مقاطع ابتدایی جذب کانون و مسجد کنیم و در حال حاضر بالغ بر 55 دانش‌آموز ابتدایی در مسجد فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و هنری انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در بخش بانوان نیز یک سال است که بانوان را به مسجد دعوت کردیم و دانش‌آموزان دختر هم فعالیت‌های فرهنگی، مهارتی و هنری را در مسجد انجام می‌دهند و استقبال خوبی شده و شاهدیم که دانش‌آموزان در مسجد به لحاظ مهارتی و فرهنگی رشد خوبی پیدا کرده‌اند.

خضری، تصریح کرد: در برای اینکه جوانان و نوجوانان به لحاظ سواد فرهنگی و اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی و شهروندی و هنری و گروه‌های سرود رشد خوبی داشته باشند، مسجد فضا به نحو احسن مهیا است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بانوان تقریبا 170 نیروی فعال و در بخش برادران نیز 75 نیروی فعال داریم که روزانه در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دارند و مباحث هنری را همچون دوره‌های تدوین فیلم، کلاس‌های آموزشی و مهارتی در رابطه با کارهای رایانه‌ای و ... دنبال می‌کنند.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد