شاعران، نویسندگان و خطبا در راستای جهاد تبیین گام بردارند
شاعران، نويسندگان و خطبا در راستاي جهاد تبيين گام بردارند
یک شاعر اهل بیت(ع) در دیدار با مدیر ستاد فهما خوزستان:

شاعران، نویسندگان و خطبا در راستای جهاد تبیین گام بردارند

حزباوي، با اشاره به اينکه امروز در شبيه‌خون فرهنگي هستيم و طبق فرمايش مقام معظم رهبري نياز به جهاد تبيين داريم و نبايد به سادگي از کنار آن عبور کرد، گفت: شاعران، نويسندگان و خطبا نيز سهمي در اين موضوع دارند و بايد در راستاي جهاد تبيين گام بردارند.
شناسه خبر : 47527 تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، عباس حزباوی شاعر و نویسنده کتاب‌های قرآنی و دینی با حجت‌الاسلام قاسم سمیری مدیر ستاد فهما خوزستان دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به کتاب‌هایی که به رشته تحریر درآورده اظهار کرد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند قرآن و عترت تا قیامت دو امر جدایی ناپذیرند، از این رو کتاب‌های زیادی را در مورد قرآن و اهل بیت (ع) نوشتم که از جمله آنها تجوید و تعلیم قرآن، تجوید نماز برای ائمه جمعه و جماعات در قراء سبعه و ... است.

حزباوی، همچنین به کتاب‌های شعر خود در مورد ابتهال و مناجات خدا اشاره کرد که با بیان اینکه بیش از پنج هزار بیت شعر در مدح ائمه معصومین (ع)، رسول اکرم (ص)، امام زمان (عج) و ... سروده است، افزود: برای امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) نیز اشعار خاص و ویژه‌ای سروده‌ام که یکی از آنها کتاب «قمران فی سماء ایران» به معنی 2 ماه در آسمان ایران است.

وی با اشاره به اینکه برای شهدا، زندگی و وصایای شهدا نیز چهار کتاب پربار و پرثمر نوشتم، اضافه کرد: علاوه بر آن سرودهای اسلامی برای جوانان استان نوشتم که اوایل جنگ مجموعه‌ای از این اشعار توسط گروه‌های جوان دختر و پسر اجرا شد.

این شاعر اهل بیت (ع)، با بیان اینکه در حال حاضر با 450 گروه سرود در ایران و خارج از کشور همچون عراق، کویت، لبنان، سوریه و ... در رابطه در ارتباط هستم و برای آنها شعر و سرود می‌گویم، ابراز کرد: کتابی به نام «شهید کیست» با موضوع درجات شهدا و اینکه شهید در کجا به شهادت رسیده در فقه شیعه نوشتم که توسط سپاه پاسداران چاپ شده است.

وی با بیان اینکه همچنین کتاب‌هایی در مورد بازی‌های بومی خوزستان و حیات و زندگی شهید مطهری، شهید حاج قاسم سلیمانی و ... نوشتم، تصریح کرد: من شاعر انقلاب اسلامی هستم و گام به گام با نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کنم و هر کلمه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل را به صورت شعر و قصیده درمی‌آورم.

حزباوی، با اشاره به اینکه امروز در شبیه‌خون فرهنگی هستیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری نیاز به جهاد تبیین داریم و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد، یاد آور شد: شاعران، نویسندگان و خطبا نیز سهمی در این موضوع دارند و باید در راستای جهاد تبیین گام بردارند.

کلمات کلیدی: جهاد تبيين