برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب در دزفول
برگزاري جشن بزرگ دختران آفتاب در دزفول

برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب در دزفول

به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان، جشن دختران آفتاب به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و دهه کرامت در آستانه متبرکه سبزقبا (ع) شهرستان دزفول برگزار شد.
شناسه خبر : 47583 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، جشن دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و دهه کرامت در آستان متبرکه حضرت سبزقبا (ع) شهرستان دزفول با حضور اقشار مختلف و مسئولان برگزار شد.

در این مراسم که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد، غلامعلی رسالتی به مولودی خوانی پرداخت و اجرای گروه سرود ایستاده تا ظهور، نورافشانی، اجرای نمایش، اهدای جوایز و مسابقه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

حجت‌الاسلام فرهی نیز به عنوان سخنران این مراسم، با تبریک روز دختر و هفته کرامت، اظهار کرد: روز ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده است، چنانچه امام رضا (ع) او را با نام معصومه به جامعه شناساند.

این خطیب افزود: پدرشان حضرت موسی کاظم (ع) زمانی که او را صدا می‌زد، می‌‌فرمود:«پدر به فدای او باد» در این راستا ما باید از بزرگان خود یاد بگیریم که فرزندان دختر خود را چگونه خطاب کنیم.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه (س) در مقامات علمی و رتبه علمی از بانوان سرآمد زمان خود بوده و حضرت امام رضا (ع) زیارت‌نامه او را نوشته و در این زیارت‌نامه به وصف ایشان پرداخته و در پایان درخواست شفاعت ایشان را در دنیای باقی خواسته است.

حجت‌الاسلام فرهی تصریح کرد: شان‌ و منزلت این بانوی بزرگوار بسیار والاست و دختران ما باید به خود افتخار کنند که چقدر جایگاه و ارزش والایی دارند که روز دختر منتصب به بانوی بزرگوار حضرت معصومه (س) است و علت نامگذاری مناسبت‌ها به نام این بزرگواران به این دلیل است که ما خود را شبیه این عزیزان کرده و قدم در مسیر آنها بگذاریم.

کلمات کلیدی: دختران آفتاب