لزوم برنامه ریزی برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد
لزوم برنامه ريزي براي اجراي طرح غني‌سازي اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد
در دومین جلسه شورای راهبردی کانون‌های مساجد خوزستان مطرح شد؛

لزوم برنامه ریزی برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد

دومين جلسه شوراي راهبردي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان با موضوع برنامه‌ريزي براي اجراي طرح غني‌سازي اوقات فراغت بچه‌هاي مسجد برگزار شد.
شناسه خبر : 47811 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز در دومین جلسه شورای راهبردی کانون‌های مساجد خوزستان که با موضوع طرح غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: فصل برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد در اوقات فراغت آغاز شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌هایی مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اضافه کرد: جلسه اول شورای راهبردی کانون‌های مساجد به هدف ارائه پیشنهاد و نظر و ایده برگزار شد و این جلسه به منظور عملیاتی کردن موضوعات است که در این راستا تعدادی از نخبگان کانون‌های مساجد و استان را به عنوان کارشناس و متخصص برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و صاحب ایده و فکر دعوت کردیم تا از نظرات و پیشنهادات آنها برای هر چه بهتر برگزار کردن اوقات فراغت بهره‌مند شویم.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان فعال است و باید از این ظرفیت جهت پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توجه به مساجد به عنوان رکن و مرکزیت و فعال کردن پایگاه‌های قرآنی در مساجد تاکید دارند و شعار دولت نیز «نهضت بازگشت به مساجد» است و این نشان‌دهنده اهمیت به مساجد است.

 

حجت‌الاسلام سمیری، با اشاره به اجرای طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط»، تصریح کرد: در این طرح بر ضرورت تمرکز بر موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت، اهمیت تعریف کارویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان و ساماندهی فعالیت‌های ستاد در این حوزه و جریان‌سازی با تمرکز بر نشاط آفرینی و امیدآفرینی و زمینه‌سازی جهت توسعه فعالیت کانون‌ها در تمام ایام سال تاکید شده است.

 

وی بر تدوین برنامه‌هایی جذاب و بانشاط با موضوعات متنوع و با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مخاطبان (کودکان و نوجوانان) تاکید کرد و افزود: اصول تربیتی کودک و نوجوان باید مبنای عمل قرار گیرد، همچنین برنامه‌های تربیتی باید مستمر باشند تا با تعمیق و گسترش برنامه‌های تربیتی بتوانیم موج‌آفرینی و جریان‌سازی کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، همچنین بر ضرورت فعالیت پایگاه‌های قرآنی در مساجد و برنامه‌ریزی جهت حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان در شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان تاکید کرد.

 

در این نشست تعدادی از پیشکسوتان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر مساجد پیشنهادات و طرح‌های خود را در زمینه برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت ارائه دادند.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت