نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می‌شود
نهمين دوره جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب برگزار مي‌شود
با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان؛

نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می‌شود

نهمين دوره جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب در راستاي تقويت هويت ايراني اسلامي، در ميان جامعه روستايي و عشايري سراسر کشور و با هدف اميدبخشي و محروميت‌زدايي با مشارکت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 48403 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستائیان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی و تقدیر از آنها و پشتیبانی از طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی، در میان جامعه روستایی و عشایری سراسر با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: در این راستا روستاهایی که علاوه بر ارائه ایده‌ها و ابتکارات مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی، نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام شده را ارائه کنند، پس از داوری به عنوان روستای برگزیده شناخته شده و حمایت‌های مادی و معنوی نهادهای مشارکت‌کننده را در جهت ارتقای سطح فعالیت‌های خود در آینده دریافت خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تحقق عدالت فرهنگی و توزیعی، تمرکززدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری، همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ریزی کتابخوانی نهادهای مسئول در حوزه روستاها و عشایر، احیاء هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمندسازی فرهنگی روستائیان و عشایر، شناسایی ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از اجرای آنها، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان روستاها و عشایر، بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با شرکت آنان در بحث‌های گروهی، عادت دادن دانش‌آموزان برای مراجعه به کتابفروشی در روستاها و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی و ... عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سمیری، با دعوت از کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان جهت شرکت در این رویداد فرهنگی عنوان کرد: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی تعداد 11 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب»  معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت‌نام در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، ابراز کرد: متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲، از طریق بارگذاری اطلاعات اولیه و شخصی مسئولین طرح در سامانه  platzaar.ir/villageregister، دریافت رمز عبور از طریق پیامک و تکمیل اطلاعات و فرم معرفی دوستدار کتاب در سایت  platzaar.ir، نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

مدیر ستاد فهما خوزستان، اضافه کرد: در ارزیابی برنامه‌های ارسالی، ۷۰ درصد امتیازدهی بر اساس فعالیت‌های انجام شده در بازه زمانی فروردین تا بهمن ماه ۱۴۰۱ و ۳۰ درصد ناظر بر ایده‌ها و طرح‌هایی است که در آینده و با حمایت‌های مردمی و دولتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به نشانی  www.majame.farhang.gov.ir مراجعه کنند.