ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در مساجد جهت اشتغالزایی
ارائه آموزش‌هاي مهارتي و فني و حرفه‌اي در مساجد جهت اشتغالزايي
در دیدار مدیر ستاد فهما خوزستان با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مطرح شد؛

ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در مساجد جهت اشتغالزایی

در ديدار مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان با مديرکل فني و حرفه‌اي استان، بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي فني‌و حرفه‌اي و مهارت‌آموزي ويژه کانون‌هاي مساجد تاکيد شد.
شناسه خبر : 48703 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل قرآنی که در استان وجود دارد، این تعداد کانون، ظرفیت عظیمی جهت جذب کودکان، نوجوانان و جوانان تلقی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به شعار «نهضت بازگشت به مساجد» توسط دولت و تاکید مقام معظم رهبری بر راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد، افزود: در این راستا بیش از 280 پایگاه قرآنی در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

وی تربیت نیروی مؤمن در مساجد را وظیفه کانون‌های مساجد دانست و اضافه کرد: بهترین شیوه برای جذب، پویایی و شکوفایی استعدادها، این است که چیزی را در مسجد به کار ببریم که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دینی، نیاز جامعه امروز باشد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در مساجد از جمله این نیازها است.

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: در حال حاضر جای آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در مساجد بسیار احساس می‌شود و پیشنهاد داریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بتوانیم دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی و آموزش‌های کاربردی را با ارائه مدرک معتبر از فنی و حرفه‌ای در مساجد برگزار کنیم و در راستای اشتغالزایی گام برداریم.

شهرام ملایی هزاروندی، نیز با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند کمک بسیاری به اشتغال کند، ادامه داد: علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای اما در عمل می‌بینیم سهم این سازمان در بودجه بسیار ناچیز است و نیاز است توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان، با بیان اینکه امسال 17 میلیون ساعت آموزش با رویکرد بخش غیردولتی داشتیم، عنوان کرد: ما می‌توانیم به کانون‌های مساجد مجوزی بدهیم که بحث آموزش‌های مهارتی را در مساجد با رویکرد بخش غیردولتی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای 19 گروه هدف را اعم از روستائیان، سربازان، دانشجویان، کودکان کار، زندانیان و ... دنبال می‌کند، گفت: معتقدیم کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد امنیت، تولید ثروت و مهار تورم مبتنی بر داشتن شغل است و اگر کسی شاغل باشد در این چهار بخش موفق‌تر عمل می‌کنیم.

ملایی هزاروندی، با بیان اینکه در استان 278 کارگاه آموزشی داریم که زیر نظر فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند و همچنین 249 مربی و نیروی متخصص تحت پوشش این سازمان هستند، ابراز کرد: اگر صنایع بزرگ مثل فولاد، نفت و ... در بحث مسئولیت‌های اجتماعی ورود کنند، ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی در پایان ضمن گزارشی از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان، از ایجاد طرح‌های مختلف با ادارات و سازمان‌های استان و انعقاد تفاهم‌نامه جهت اشتغالزایی متناسب نیاز هر منطقه خبر داد.