برگزاری سلسله‌ نشست‌های «در محضر نهج‌البلاغه» در 5 شهر خوزستان
برگزاري سلسله‌ نشست‌هاي «در محضر نهج‌البلاغه» در 5 شهر خوزستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد؛

برگزاری سلسله‌ نشست‌های «در محضر نهج‌البلاغه» در 5 شهر خوزستان

حجت‌الاسلام سميري، از برگزاري سلسله نشست‌هاي «در محضر نهج‌البلاغه» به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خوزستان در پنج شهر استان به مناسبت دهه امامت و ولايت خبر داد.
شناسه خبر : 48784 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، جلسه هماهنگی سلسله نشست‌های «در محضر نهج‌البلاغه» امروز شنبه (3 تیر) با حضور رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ماهشهر، شادگان و کارون در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در این نشست طی سخنانی، ذکر و یاد امیرالمؤمنین (ع) را عبادت دانست و اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت ستاد کانون‌های مساجد استان برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده که یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری سلسله نشست‌های «در محضر نهج‌البلاغه» است که کاری بزرگ و ارزشمند جهت معرفی و شناساندن این کتاب گرانقدر و همچنین فضائل امیرالمؤمنین علی (ع) محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: برنامه‌ریزی شده این برنامه با مشارکت دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنج شهر به میزبانی شهرستان‌های ماهشهر، کارون، شادگان، باوی و حمیدیه و با حضور اعضای کانون‌های مساجد برگزار شود.

وی اضافه کرد: این برنامه در یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال شهرستان برگزار می‌شود و سخنران آن ائمه جمعه شهرستان میزبان است و موضوع سخنرانی نیز یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه خواهد بود.

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه پس از سخنرانی چند نفر از شاعران اهل بیت (ع) در مدح امیرالمؤمنین (ع) شعرهایی را قرائت می‌کنند، ادامه داد: این برنامه مقدمه‌ای برای ادامه این سلسله نشست‌ها در طول سال است.

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم انجمن نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کانون‌های مساجد استان را راه‌اندازی کنیم تا قدمی در راستای شناسایی و معرفی این دو کتاب ارزشمند برداریم، تصریح کرد: هر کانونی که در راستای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برنامه‌هایی همچون خطبه‌خوانی، مسابقه، حفظ و ... اجرا کند، از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان حمایت ویژه خواهد شد.

در این نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ماهشهر، شادگان و کارون به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص چگونگی برگزاری این نشست‌ها پرداختند.