مراسم دعای عرفه در مسجد حمزه سیدالشهدا برگزار می‌شود
مراسم دعاي عرفه در مسجد حمزه سيدالشهدا برگزار مي‌شود

مراسم دعای عرفه در مسجد حمزه سیدالشهدا برگزار می‌شود

با توجه به آمادگي مسجد روستاي خوينس براي قرائت دعاي عرفه، همزمان اين مراسم به صورت ويژه با حضور مردم اين روستا و روستاهاي مجاور برگزار مي شود.
شناسه خبر : 48928 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

جلال چعبي، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره برگزاري مراسم دعاي عرفه، اظهار کرد: روز عرفه از روزهاي پرفضيلتي است که زمينه و بستر مناسبی براي بهره‌مندي هرچه بهتر از برکات الهي محسوب می‌شود.

مديرکانون فرهنگي هنري امام حسين (ع) روستاي خوينس، با بیان اینکه انجام برخي اعمال در اين زمان مشخص، موجب نزديکي سازنده تر به خالق هستي و کسب خيرات دنيوي و اخروي بيشتر می‌شود، افزود: عرفه به واقع روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهاي مغفرت و رحمت خود را در اين روز به روي بندگان باز مي‌کند.

وی اضافه کرد: يکي از اعمالي که در اين روز وارد شده، زيارت امام حسين (ع) است؛ لذا خداوند در اين ابراز کرد: زائران در روز نهم ذيحجه، روز عرفه، آداب و رسوم و مناسک حج را به جا مي‌آورند و خود را براي ديگر اعمال اين ايام آماده مي‌کنند زيرا عرفه يکي از زمان‌هاي مورد توجه نزد خداوند است که درهاي رحمت را بروي مردم باز مي‌کند.

چعبي تصريح کرد: پاداش زيارت امام حسين (ع) در روز عرفه به اندازه‌اي است که از امام صادق (ع) روايت شده: «خداوند متعال براي زائرين قبر حسيني قبل از اهل عرفات (حجاج) جلوه کرده، حوائج هاي آنان را برآورده، گناهانشان را بخشيده و آنان را به خواسته‌هايشان مي‌رساند و آنگاه نزد اهل عرفات آمده و با آنان نيز اينگونه رفتار مي‌کند».

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آمادگي مسجد روستاي خوينس براي قرائت دعاي عرفه، همزمان اين مراسم به صورت ويژه با حضور مردم این روستا و روستاهای مجاور برگزار می‌شود.

مديرکانون فرهنگي هنري امام حسين (ع) روستاي خوينس، با اشاره به زمان و مکان برگزاري مراسم دعاي عرفه در روستا یاد آور شد: مراسم دعاي عرفه راس ساعت 18:30 امروز چهارشنبه (7 تیر) همزمان با روز عرفه و با حضور عاشقانه ابا عبدالله الحسين(ع) برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی: روز عرفه