بیانیه ستاد هماهنگی کانون های مساجد خوزستان در پی اهانت به قرآن
بيانيه ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خوزستان در پي اهانت به قرآن

بیانیه ستاد هماهنگی کانون های مساجد خوزستان در پی اهانت به قرآن

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خوزستان در پي هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کريم در کشور سوئد، با انتشار بيانيه‌اي اين اقدام را محکوم کرد.
شناسه خبر : 49066 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام را محکوم کرد.

 

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»

بار دیگر ایادی شیطان، در سایه‌ی شوم حمایت استکبار جهانی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد را تکرار کرد. متأسفانه همزمان با عید سعید قربان، شاهد اقدامی نفرت انگیز و موهن علیه قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس حدود دو میلیارد مسلمان و میلیاردها انسان آزادی خواه دیگر بودیم. اقدامی‌که قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار کرد و چرایی‌های زیادی را در خصوص انجام این عمل ناشایست در کشور سوئد در ذهن همگان ایجاد کرد.

هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان به هیچ بها و بهانه ای پذیرفته نیست و نباید با هیچ توجیهی احساسات تعداد بی‌شماری از انسان‌ها را مکدر کرد. مجال دادن به گروهی اندک که نفرت را گسترش می‌دهند، فرصت گفت‌وگو، انسانیت و عقلانیت را از بین می‌برد.

این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که در نهایت سفاهت است، در حالی رخ داد که این روزها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند. مسلمانانی که گرداگرد کعبه طواف و نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، بیزاری و نفرت خود را از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم ابراز می‌دارند.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، ائمه محترم جماعات مساجد و همه مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند؛ چراکه توهین به قرآن کریم، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و همه ارزش‌های الهی‌ است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

در پایان از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا، خصوصاً در کشورهای غربی می خواهیم در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد عکس‌العمل مناسب نشان دهند تا چنین گستاخی‌های کفرآمیز، تکرار نگردد.

کلمات کلیدی: بيانيه