لزوم حمایت از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی کانون‌های مساجد خوزستان
لزوم حمايت از برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني کانون‌هاي مساجد خوزستان
مدیر ستاد فهما خوزستان تاکید کرد:

لزوم حمایت از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی کانون‌های مساجد خوزستان

حجت‌الاسلام سميري، خوزستان را مهد فعاليت‌هاي قرآني دانست و گفت: با وجود اينکه خوزستان ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در حوزه فعاليت‌هاي قرآني دارد اما در برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني مساعدت‌ها کم است و آن طور که بايد انجام نمي‌شود و نياز به ساعدت بيشتري دارد.
شناسه خبر : 49143 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز سه‌شنبه (10 تیر) در نشست شورای راهبردی قرآن و عترت با موضوع پایگاه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: بر اساس رصدی که در کل استان داشته‌ام اقدامات بسیار خوبی در راستای برپایی جشن بزرگ غدیر صورت گرفته که این لطف پروردگار به ما است تا بتوانیم برای حضرت امیرالمومنین علی (ع) قدم کوچکی برداریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه‌ای بر گردن همه ما است و آن چیزی جز عدم اطاعت از کافرین و دشمن نیست، افزود: سه نوع جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر داریم؛ جهاد اصغر مبارزه با جنگ، جهاد اکبر جهاد نفس و جهاد کبیر عدم اطاعت از دشمن و مقابل آن ایستادن است.

وی خوزستان را مهد فعالیت‌های قرآنی دانست و عنوان کرد: جلسات و برنامه‌های قرآنی در سراسر استان در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان به دشت‌آزادگان، خرمشهر، آبادان، لشکرآباد و دیگر مناطق اهواز اشاره کرد؛ البته نمود این فعالیت‌ها نسبت به قبل کمتر شده که می‌توان علت آن را، برهم ریختن تعادل و نبود برنامه‌ریزی دانست.

حجت‌الاسلام سمیری، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرمسجد باید یک پایگاه قرآنی شود، ابراز کرد: امسال شعار نظام این است که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی به مساجد برگردد که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به این مسئله لبیک گفته و جهت برگزاری چندین برنامه قرآنی گام برداشته است.

وی اضافه کرد: ستاد فهما خوزستان نیز به طبع از کشور در این راستا اقداماتی انجام داده است که از جمله آن می‌توان به تشکیل جلسات شورای قرآنی اشاره کرد که با حضور متخصصین قرآنی در ادارات برگزار شده تا با این تعاملات بتوانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

مدیر ستاد فهما خوزستان ادامه داد: در راستای برنامه‌های ستاد تفاهم‌نامه‌هایی با فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها بسته شده و امروز نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به جشنواره مدهامتان بیان کرد: درخواست داریم که به این مسابقه و جشنواره به صورت ویژه نگاه شود و اکنون به دنبال آن هستیم امسال نیز میزبان و مجری برگزاری این جشنواره کشوری باشیم زیرا ظرفیت خوبی برای شکوفایی استعدادهای خوزستان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سمیری یاد آور شد: با وجود اینکه خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد اما در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مساعدت‌ها کم است و آن طور که باید انجام نمی‌شود و نیاز به ساعدت بیشتری دارد.

کلمات کلیدی: پايگاه هاي قرآني