طرح «هر مسجد، یک باشگاه ورزشی» در کانون‌های مساجد اهواز اجرا می‌شود
طرح «هر مسجد، يک باشگاه ورزشي» در کانون‌هاي مساجد اهواز اجرا مي‌شود

طرح «هر مسجد، یک باشگاه ورزشی» در کانون‌های مساجد اهواز اجرا می‌شود

در جلسه کميته ورزش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان، بر اجراي طرح «هر مسجد، يک باشگاه ورزشي» در کانون‌هاي مساجد اهواز تاکيد شد.
شناسه خبر : 49575 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز در کمیته ورزش ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، بر توجه به فعالیت‌های ورزشی در مساجد استان تاکید کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: در این راستا با تشکیل کمیته ورزش کانون‌های مساجد نسبت به ساماندهی فعالیت‌های ورزشی در کانون‌های مساجد و حمایت از این فعالیت‌ها اقدام کرده‌ایم.

محمدمهدی افصحی، نیز در این نشست از اجرای طرح «هر مسجد یک باشگاه ورزشی» به صورت پایلوت در مساجد شهرستان اهواز خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریز‌ی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بنا شده این طرح از ابتدای مرداد ماه در مساجد اهواز اجرا شود.

خادم کمیته ورزش ستاد راهبردی مساجد در مرکزیت حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: این طرح در مرحله اول با توجه به ظرفیت موجود ویژه پسران در دو رشته جودو و دفاع شخصی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح از ساعت 7 صبح تا اذان ظهر در چهار گروه و از 16 تا اذان مغرب در سه گروه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح مساجد یک محله به صورت تجمیعی در یک سالن ورزشی یا مسجدی که دارای فضای مناسب باشد جمع می‌شوند که این امر هم باعث آشنایی مساجد و اعضا و هم ارتباط آنها با یکدیگر می‌شود و به نوعی هم رفاقت است و هم رقابت.

افصحی، با بیان اینکه بنا داریم در صورت موفقیت در این طرح آن را در تمام استان و در رشته‌های بیشتر اجرا کنیم و حتی برای دختران و خانواده‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: هدف این است که هر مسجد را به یک باشگاه ورزشی تبدیل کنیم.

وی یاد آور شد: در این راستا از امکانات و فضاهای ورزشی موجود در محلات همچون سرای محله‌های شهرداری، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی بهره خواهیم برد.

کلمات کلیدی: فعاليت هاي ورزشي