انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کانون‌های مساجد و فنی و حرفه‌ای خوزستان
انعقاد تفاهم‌نامه همکاري بين کانون‌هاي مساجد و فني و حرفه‌اي خوزستان
امروز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کانون‌های مساجد و فنی و حرفه‌ای خوزستان

به منظور برگزاري دوره‌هاي آموزشي مهارتي در مساجد و اعطاي گواهي‌نامه پايان دوره مهارتي تفاهم‌نامه همکاري ميان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و اداره کل فني و حرفه‌اي خوزستان منعقد شد.
شناسه خبر : 49583 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در مساجد، تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان منعقد شد.

این مراسم که امروز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام قاسم سمیری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان در محل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان برگزار شد.

موضوع تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در مساجد و اعطای گواهی‌نامه پایان دوره مهارتی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، تربیت نیروی متخصص و آموزش‌دیده در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال و استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد است.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه که اعتبار آن تا 31 شهریور 1404 است، تربیت نیروی ماهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌آفرینی و درآمدزایی، ایجاد رقابت سالم و بازار کار در دسترس، دسترسی آسان و راحت شهروندان به خدمات فنی مهندسی، تعهد و تضمین خدمات با تربیت نیروی سالم و مسجدی و پشتيباني ارائه خدمات و کاهش زمان معطلی است.

در این تفاهم‌نامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد متعهد شده نسبت به معرفی مساجد میزبان دوره‌های آموزشی به اداره کل فنی و حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهد، نسبت به احصاء و ثبت‌نام از متقاضیان فراگیری دوره‌های مهارتی اقدامات لازم را معمول و به اطلاع اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برساند و نسبت به شرکت مهارت‌آموزان در دوره‌های آموزشی و آزمون‌های ارزشیابی و صدور گواهی پایان دوره اقدامات لازم را معمول کند.

اداره کل فنی و حرفه‌ای نیز متعهد شده نسبت به تأمین مربی، هماهنگی برگزاری آزمون‌های مهارتی و صدور گواهی‌نامه پایان دوره، اقدامات لازم را معمول دارد، نظارت لازم را حین برگزاری دوره آموزشی مهارتی و پایش دوره‌ای انجام و در صورت نیاز، آموزش‌های تکمیلی و متمم دوره‌های برگزار شده را ارائه دهد و سرفصل دروس و مفاد آموزشی، بازه زمانی و ساعات دوره را تعیین کند.

همچنین این اداره کل متعهد شده پس از اتمام دوره آموزشی، برگزاری فرآیند آزمون و صدور گواهی پایان دوره، نسبت به معرفی افراد آموزش‌دیده به مراجع دارای تسهیلات مالی و اداری، اقدام و در صورتی که حین اجرای دوره آموزشی مهارتی برای عوامل آموزشی و مربیان دوره، عوامل اجرایی و فراگیران دوره حادثه یا مشکلی پیش آید، برای بهره‌مندی از بیمه حوادث نامبردگان، هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.