هفتمین سوگواره استانی «ناله نی« برگزار می‌شود
هفتمين سوگواره استاني «ناله ني« برگزار مي‌شود
با هدف گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)؛

هفتمین سوگواره استانی «ناله نی« برگزار می‌شود

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان، از برگزاري هفتمين سوگواره استاني «ناله ني» به مناسبت گراميداشت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) خبر داد.
شناسه خبر : 50047 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۹

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» را با رویکردی نو و با هدف گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌کند.

مدیر ستاد فهما خوزستان افزود: این سوگواره در چهار بخش «مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی» ترجیحا با گویش محلی بختیاری و سایر گویش‌های اقوام استان خوزستان، «عکس» با دوربین عکاسی دیجیتال، حرفه‌ای و تلفن همراه، «فیلم کوتاه، مستند گزارشی و داستانی» با دوربین فیلمبرداری خانگی، حرفه‌ای و تلفن همراه و «شعر، پیام کوتاه و قطعه ادبی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات سوگواره ایام محرم، نهضت عاشورا و هر گونه رویداد مرتبط با این دو مقوله است، اضافه کرد: علاقه‌مندان بدون محدودیت و شرط سنی می‌توانند در هر کدام از بخش‌های سوگواره شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سمیری، مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا پایان وقت اداری چهارشنبه (20 شهریور) اعلام کرد و ادامه داد: داوری آثار (9 و 10 مهر) انجام و مراسم اختتامیه سوگئاره نیز (12 مهر) در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به کلیه آثار که در هر بخش پذیرفته شوند برای صاحبان اثر لوح یادمان و نفرات برتر لوح تقدیر و هدایائی اهدا می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره باید پس از مطالعه شرایط فرم شرکت در مسابقه را تکمیل و نسبت به تحویل آن به دبیرخانه سوگواره واقع در شهرستان مسجدسلیمان، نفتک، میدان شهید بهنام محمدی، فرهنگسرای جوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان یا با ارسال به آدرس الکترونیکی Naleye.ney1402@gmail.com اقدام و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3-43269701 تماس حاصل نمایند.

کلمات کلیدی: سوگواره ناله ني