انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط کانون شهدای رودزیر در مدارس مناطق محروم باغملک
انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري توسط کانون شهداي رودزير در مدارس مناطق محروم باغملک

انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط کانون شهدای رودزیر در مدارس مناطق محروم باغملک

مدير کانون فرهنگي هنري دهستان شهداي رودزير باغملک، از اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و ورزشي با همکاري آموزش و پرورش در مدارس مناطق محروم باغملک خبر داد.
شناسه خبر : 50454 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۲

عزت الله سعادت، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون شهدای رودزیر باغملک، اظهار کرد: این کانون از سال 1392 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و توانسته با انجام اقدامات مناسبت تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دهستان رودزیر مسجد امام رضا (ع) شهرستان باغملک افزود: پیش از تاسیس کانون با همکاری مردم منطقه اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و ... به صورت خودجوش فعالیت‌هایی را در بخش‌های مختلف انجام می‌دادیم ولی با راه‌اندازی کانون این فعالیت‌ها شکل سیستماتیک و رسمی به خود گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جشنواره بومی و محلی و مسابقه و همایش را در سطح روستا، بخش و شهرستان انجام دادیم که مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در راستای ترویج فرهنگ و هنر گام‌های مؤثری برداشته شود.

سعادت اضافه کرد: یکی از اقدامات ما اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری آموزش و پرورش و با مشارکت دانش‌‎آموزان در مدارس به ویژه در مناطق محروم است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما در کانون با توجه به اینکه خود یک معلم هستم، ایجاد نشاط و شادابی در مدارس است، اذعان کرد: بیشتر فعالیت‌های ما در مدارس فعالیت‌های ورزشی و هنری از جمله نمایش، تئاتر، خطاطی و نقاشی است.

سعادت، ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیشتر آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون‌های مساجد بتوانیم نسل جوان و نوجوان را بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اهداف و آرمان‌های انقلاب و شهدا آشنا کنیم و گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

وی تصریح کرد: بنده به همراه خانواده یک گروه هنری تشکیل دادیم که به صورت خودجوش در سطح شهرستان و استان در زمینه شاهنامه‌خوانی، شعر و فعالیت‌های هنری توانستیم کارهای بسیاری را در سطح منطقه انجام دهیم و در خارج از استان و شبکه‌های ملی نیز اجرای برنامه داشتیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دهستان رودزیر باغملک یاد آور شد: در آستانه ماه محرم و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یک اثر جدید با عنوان «کربلای خونین» به زبان محلی لری با موضوع کربلا تهیه و ضبط کردم که شعر و آهنگ آن را خود انجام دادم و خوشبختانه فراگیر شده است.

کلمات کلیدی: کانونهاي مساجد