آغاز حرکت کاروان «مشایه‌الاهواز» از 31 مرداد
آغاز حرکت کاروان «مشايه‌الاهواز» از 31 مرداد
مدیر کانون نورالزهراء (س) اهواز خبر داد؛

آغاز حرکت کاروان «مشایه‌الاهواز» از 31 مرداد

حجت‌الاسلام بوعذار، آغاز حرکت کاروان زائران اباعبدالله‌الحسين (ع) با عنوان «مشايه‌الاهواز» از 31 مرداد خبر داد و گفت: بيش از 40 هزار نفر از مردم اهواز اين کاروان را همراهي مي‌کنند.
شناسه خبر : 50527 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

حجت‌الاسلام جعفر بوعذار، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به آغاز حرکت کاروان زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) با عنوان «مشایه‌الاهواز»، اظهار کرد: کاروان پیاده‌روی مشایه‌الاهواز از چند سال پیش با حدود 30 نفر از مردم منطقه ملاشیه اهواز آغاز و هر سال بر تعداد این کاروان افزوده شد و مناطق دیگری از شهر به آن پیوستند به طوری که امروز شاهد حرکت بیش از 40 هزار نفری مردم اهواز در کاروان مشایه‌الاهواز هستیم.

مدیر جبهه مردمی کاروان پیاده‌روی مشایه‌الاهواز، با بیان اینکه حرکت این کاروان از 31 مرداد مصادف با 5 صفر آغاز می‌شود، افزود: حرکت این کاروان از ملاشیه آغاز می‌شود و مردم مناطق گلدشت، شهرک رزمندگان، لشکرآباد، کوی علوی و ... به این کاروان اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیتوته این کاروان شب اول در منطقه عین 2، شب دوم شهرستان حمیدیه، شب سوم شهرستان سوسنگرد و شب چهارم در بستان است، اضافه کرد: در بین راه جمعیت به موکب‌های 313 نفره تقسیم می‌شوند و برای هر موکب در قالب حلقه‌های 20 تا 30 نفره برنامه‌هایی در راستای جهاد تبیین اجرا می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالزهراء (س) اهواز، با بیان اینکه پیش از اینکه وارد منطقه‌ای شویم از قبل آن را آسیب‌شناسی می‌کنیم و مبلغین ما اقدام به روشنگری در رابطه با رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و پاسخ به شبهات و ... می‌کنند، ادامه داد: از آنجا که پذیرایی از کاروان در منازل انجام می‌شود، در هر منزل یک روحانی، مداح، شاعر، شخصیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی مذهبی اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کل بالای یک هزار برنامه فرهنگی در این مراسم تدارک دیده شده است، تصریح کرد: موکب‌های ثابت و سیار در طول مسیر به کاروان مشایه‌الاهواز و زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات اجتماعی، بهداشتی، درمانی و ... ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام بوعذار، با بیان اینکه پس از چهار روز پیاده‌روی، زائران در مرز چذابه حضور پیدا می‌کنند و وارد عراق می‌شوند، عنوان کرد: در عراق نیزچهار روز پیاده‌روی داریم و کاروان شب اول در منطقه «مشخاب» واقع در 20 کیلومتری نجف بیتوته کرده و پس از آن به سمت کربلا و بعد از آن کوفه حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کاروان مشایه‌الاهواز شب اربعین در کربلا خواهد بود و جهت زیارت وارد حرمین مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از اربعین نیز کاروان به سمت اهواز بازخواهد گشت.

مدیر جبهه مردمی کاروان پیاده‌روی مشایه‌الاهواز، یاد آور شد: این کاروان یک حرکت کاملا مردمی و خودجوش است و خود مردم آن را مدیریت و ساماندهی می‌کنند که امیدواریم امسال نیز شاهد حرکتی پرشور و باشکوه از سوی مردم اهواز در قالب کاروان «مشایه‌الاهواز» باشیم.