ضرورت حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد خوزستان
ضرورت حمايت و پشتيباني از فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد خوزستان
در دیدار مدیر ستاد فهما و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح شد؛

ضرورت حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد خوزستان

در ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، بر ضرورت حمايت و پشتيباني از فعاليت‌ها و استفاده از ظرفيت‌ و پتانسيل کانون‌هاي مساجد و اجراي برنامه‌هاي مشترک تاکيد شد.
شناسه خبر : 50561 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان امروز (23 مرداد) با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار کردند.

مجید منادی، در این نشست کانون‌های مساجد را اصالت و هویت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته شاهد فعالیت بیشتر و بهتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان هستیم و جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به شعار دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر «نهضت بازگشت به مساجد»، این امر را نشان‌دهنده اهمیت جایگاه مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری دانست و افزود: ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسجدمحوری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.

وی بر اجرای برنامه‌های مشترک با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه طی چند سال گذشته از ظرفیت بالای کانون‌های مساجد غفلت شده که ما آمادگی داریم در اجرای برنامه‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

منادی، همچنین خواستار برگزاری جلسات به صورت ماهانه و فصلی با کانون‌های مساجد جهت پیگیری امور مورد نظر شد و بر بازتاب فعالیت‌های کانون‌های مساجد به صورت گسترده تاکید کرد و گفت: در حد توان از کانون‌های مساجد حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، ضمن تبریک به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این انتصاب را به حق و شایسته دانست و عنوان کرد: کانون‌های مساجد آماده هر گونه همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، به فعالیت یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در استان اشاره کرد و افزود: کانون‌های مساجد پتانسیل بسیار قوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی هستند که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و اضافه کرد: مرحله استانی این مسابقات در حال برگزاری است که دیروز آثار ارسالی رشته‌های اذان، مکبری، ترتیل، قرائت تحقیق، قرلئت تقلیدی، قرائت نماز و استعدادیابی توسط داوران بررسی و ارزیابی شد و فردا (24 مرداد) نیز مرحله استانی رشته حفظ کل در دو بخش خواهران و برادران به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین از فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مرزهای شملچه و چذابه و کشور عراق خبر داد و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی و ساماندهی کانون‌های مساجد جهت خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) هستیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و ابراز کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه بنا شده دوره‌های آموزشی اشتغالزایی به صورت رایگان تحت عنوان «نذر مهارتی» در مساجد برگزار شود؛ تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با دیگر سازمان‌ها همچون کمیته امداد، نیروی انتظامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال انجام است.

مدیر ستاد فهما خوزستان، در اداره با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد در اوقات فراغت، حوزه کتاب و کتابخوانی و ...، خواستار حمایت بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون‌های مساجد شد.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد