همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باید حول محور مساجد قرار گیرد
همه برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني بايد حول محور مساجد قرار گيرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باید حول محور مساجد قرار گیرد

منادي، مساجد را مبدأ همه تحولات فرهنگي دانست و با بيان اينکه همه ما خادم قرآن و مساجد هستيم، گفت: همه برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني بايد حول محور مساجد قرار گيرد.
شناسه خبر : 50591 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مجید منادی، امروز سه‌شنبه (24 مرداد) در مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره سراسری مدهامتان که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شده، با بیان اینکه خوزستان ظرفیت ارزشمندی در موضوع قرآن و عترت دارد، اظهار کرد: مردم خوزستان حامیان فعالان قرآنی و پیشرو در عرصه قرآنی هستند که مصداق بارز آن، آغاز جشنواره مدهامتان از این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مساجد را مبدأ همه تحولات فرهنگی دانست و عنوان کرد: همان‌طور که خدمت‌رسانی به مجموعه مساجد مهم است به همان میزان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اهمیت دارد، از این رو باید کم‌کاری در این حوزه جبران شود و همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حول محور مساجد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما خادم قرآن و مساجد هستیم، تصریح کرد: تحکیم پیوند مسجد با قرآن باعث می شود، استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان ما که در پایگاه های مساجد رشد کرده‌اند کشف شود و این یک توفیق بزرگی برای ما است.

منادی، به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقه یک فرصت ارزشمند برای شکوفایی استعدادها است و با توجه به اینکه استان خوزستان مبدا و مبنای قرآنی دارد، امیدوارم در دوره‌های بعد این به صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شود تا به فضای قرآنی مطلوب نزدیک‌تر شویم.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره‌هایی همچون مدهامتان می‌تواند پیوند بین مساجد و قرآن را محکم‌تر کرده و هدف ما آماده‌سازی فضای قرآنی، شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در استان و به فعل رساندن این ظرفیت‌ها است.

منادی، ابراز امیدواری کرد بتوانیم جشنواره سراسری را مدهامتان در سطح بین‌المللی برگزار کنیم و یاد آور شد: امیدواریم با عنایت خداوند به این استان، بتوانیم کل جهان اسلام را از این جشنواره بهره‌مند کنیم.

کلمات کلیدی: مدهامتان