قرآن نفیس دست‌نوشته استاد آذرنگ رونمایی شد
قرآن نفيس دست‌نوشته استاد آذرنگ رونمايي شد
در حاشیه برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان؛

قرآن نفیس دست‌نوشته استاد آذرنگ رونمایی شد

قرآن نفيس دست نوشته استاد «سيد عزيزالله آذرنگ»، جانباز هشت سال دفاع مقدس و خطاط برجسته خوزستان در حاشيه برگزاري مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان با حضور جمعي از قاريان و حافظان قرآني رونمايي شد.
شناسه خبر : 50593 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، قرآن نفیس کتابت شده توسط استاد «سید عزیزالله آذرنگ»، جانباز هشت سال دفاع مقدس و خطاط برجسته خوزستان امروز سه‌شنبه (24 مرداد) در حاشیه برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از قاریان و حافظان قرآنی رونمایی شد.

آذرنگ، در این مراسم اظهار کرد: نگارش این قرآن نفیس از سال گذشته آغاز شد و کتابت آن به مدت یک سال به طول انجامید و قرار است به زودی به حرم مطهر امام حسین (ع) اهدا شود.

این خطاط و خوشنویس برجسته خوزستان، اضافه کرد: این اثر در 610 صفحه ۱۵ سطری به خط ثلث و به سبک عثمان طه روی کاغذ گلاسه کتابت شده و تهذیب آن را سیده زهرا آذرنگ انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال اقدام به کتابت یک کتاب قرآن می‌کنم، این قرآن را دومین کتابت خود عنوان کرد و ادامه داد: کتابت نخستین قرآن کریم 9 ماه طول کشید و 20 کیلو وزن دارد که به حرم مطهر رضوی(ع) اهدا کردم.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس خوزستانی، با بیان اینکه این قرآن که دومین اثر کتابت قرآن است نیز 27 کیلو وزن دارد که به حرم سالار شهیدان امام حسین(ع) تقدیم می شود، ابراز کرد: در حال حاضر سومین کتابت قرآن را در دست نگارش دارم که کتابت آن تاکنون تا جزء دوازدهم صورت گرفته و پس از پایان کار به حرم حضرت معصومه (ع) اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال آماده‌سازی شرایط برای کتابت کتاب چهارم هستم، یاد آور شد: زیربنای کار چهارم با 100 کیلو وزن و برآورد هزینه یک و نیم میلیارد تومانی قرار است به حرم امام علی (ع) در نجف تقدیم و اهدا شود؛ در جلد این اثر 15 کیلو نقره به کار گرفته خواهد شد.

در پایان این آیین مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و حجت‌الاسلام سمیری مدیر ستاد فهما خوزستان از این خوشنویس خوزستانی قدردانی کردند.

کلمات کلیدی: مدهامتان