نهضت مقدس اسلامی را از طریق مساجد توسعه دهیم
نهضت مقدس اسلامي را از طريق مساجد توسعه دهيم
مدیر ستاد فهما خوزستان:

نهضت مقدس اسلامی را از طریق مساجد توسعه دهیم

حجت‌الاسلام سميري، با بيان اينکه بر همه واجب است که مسجد را به عنوان پايگاه فرهنگي، ديني، سياسي و اجتماعي معرفي کنند، گفت: بايد برنامه‌ها را در مسجد برگزار کرد و از طريق مساجد نهضت مقدس اسلامي را توسعه دهيم.
شناسه خبر : 50788 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با تبریک روز جهانی مسجد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام اظهار کرد: رسالت و نبوت پیامبر (ص) از مسجد آغاز شد و مسجد جایگاه بسیار مهمی در جهان هستی دارد به طوری که پیامبر (ص) مسجد را به عنوان یک مرکز انسان‌ساز می‌دیدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه مسجد جایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و حتی می‌تواند نقش مهمی در حوزه اقتصادی داشته باشد، افزود: مسجد می‌تواند تاثیر بسزایی در نفوذ فکری افراد داشته باشد و بر همه واجب است که مسجد را به عنوان پایگاه فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین باید برنامه‌ها را در مسجد برگزار کرد و از طریق مساجد نهضت مقدس اسلامی را توسعه دهیم، تصریح کرد: بهترین بستر برای توسعه فرهنگی، علمی، دینی، سیاسی، اجتماعی و قرآنی مسجد است لذا باید این نعمت را غنیمت بشماریم.

حجت‌الاسلام سمیری، مسجد را حلقه اتصال با خدا و بهترین مکان برای پرورش روحی و روانی و آرامش درونی آحاد جامعه دانست و اضافه کرد: خداوند فرموده مسجد خانه من در زمین و نوری است که در زمین قرار داده شده و پیامبر (ص) نیز مسجد را خانه هر مؤمن می‌دانند.

وی با بیان اینکه مسجد، مدرسه انسانیت و پل و مسیری است ما را به خداوند متعال و درجات عالیه و ایجاد وحدت و انسجام بین امت اسلام می‌رساند، یاد آور شد: مسجد حلقه موفقیت نسل‌های مختلف است؛ در مسجد تمام اقوام و افکار حضور دارند و در کنار هم نماز می‌خوانند و حلقه وحدت ایجاد می‌کنند لذا بهترین فرصت استفاده از بستر مساجد است.

کلمات کلیدی: روز جهاني مسجد