خدمات‌رسانی موکب ثارالله دشت بزرگ به زائران حسینی در عراق
خدمات‌رساني موکب ثارالله دشت بزرگ به زائران حسيني در عراق

خدمات‌رسانی موکب ثارالله دشت بزرگ به زائران حسینی در عراق

تقيان، از خدمات رساني کانون ثارالله دشت‌بزرگ گتوند با زائران حسيني در عراق خبر داد و گفت: در اين موکب خدماتي همچون اسکان، پخت و پر غذا، پذيرايي، محفل انس با قرآن، فعاليت‌هاي فرهنگي و ... به زائران ارائه مي‌شود.
شناسه خبر : 50999 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

مهدی تقیان دشت‌بزرگ، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در خصوص فعالیت موکب کانون فرهنگی هنری ثارالله دشت‌بزرگ در عراق اظهار کرد: این کانون از سال 1390 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1393 هر ساله در عراق با راه‌اندازی موکب به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله منطقه دشت‌بزرگ شهرستان گتوند، اضافه کرد: این موکب از دوشنبه (6 شهریور) فعالیت خود را در عراق آغاز کرده است و تا روز اربعین خدمات‌رسانی به زائران را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این موکب در عمود 235 بین جاده نجف به کربلا واقع شده است، افزود: در این موکب خدماتی همچون اسکان، پخت و پر غذا، پذیرایی، محفل انس با قرآن، فعالیت‌های فرهنگی و ... به زائران ارائه می‌شود.

وی اذعان کرد: در موکب ثارالله روزانه یک هزار پرس صبحانه، 2 هزار و 500 پرس ناهار و 2 هزار و 500 پرس شام تهیه و میان زائران توزیع می‌شود؛ علاوه بر آن در طول روز از زائران با کیک، خرما، چای، شربت، آب و ... پذیرایی می‌شود.

تقیان، از دیگر فعالیت‌های موکب را اقامه نماز جماعت عنوان کرد و ادامه داد: همچنین هر شب محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و بین‌المللی، مداحی، سخنرانی و قرائت ادعیه در موکب و با حضور زائران اجرا می‌شود.

وی از اسکان روزانه یک هزار نفر از زائران در موکب خبر داد و با اشاره به اینکه واکس، تعمیر کفش و ... از دیگر خدمات موکب کانون فرهنگی هنری ثارالله دشت بزرگ است، یاد آور شد: تمام هزینه‌های موکب از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

کلمات کلیدی: موکب اربعين