باید از ظرفیت‌ زیارت اربعین برای همگرایی بیشتر در مسائل فرهنگی استفاده شود
بايد از ظرفيت‌ زيارت اربعين براي همگرايي بيشتر در مسائل فرهنگي استفاده شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در حاشیه بازدید از موکب‌های کانون‌های مساجد خوزستان:

باید از ظرفیت‌ زیارت اربعین برای همگرایی بیشتر در مسائل فرهنگی استفاده شود

امامي، با اشاره به اينکه بايد از ظرفيت‌ زيارت اربعين براي همگرايي بيشتر در مسائل فرهنگي استفاده شود، گفت: در کنار اصل حرکت فرهنگي پياده‌روي اربعين، بايد همزمان نيازهاي هنري و آموزشي آن نيز تامين شود.
شناسه خبر : 51034 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، به همراه مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در مرز چذابه از موکب‌های کانون‌های مساجد و موکب‌های مردمی اربعین حسینی بازدید کردند و در جریان خدمات‌رسانی به زائران حسینی قرار گرفتند.

امامی، در حاشیه این بازدید، خوزستان را یکی از کانون‌های تجلی حماسه، محبت و شور حسینی دانست و اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های میزبان زائران اربعین حسینی است از این رو باید از این فرصت در جهت بهبود وضعیت استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در فرایند زیارت اربعین مشترک‌ترین موضوع جامعه در بین مردم کشور است، اضافه کرد: در تلاش هستیم این دریافت مشترک مردم را به یک روح مشترک و انسجام اجتماعی بالاتری تبدیل کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، زیارت اربعین حسینی را یک حرکت جهانی الهام‌بخش دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین کاری سراسر فرهنگی است و در کنار اصل حرکت فرهنگی پیاده‌روی اربعین، باید همزمان نیازهای هنری و آموزشی آن نیز تامین شود.

وی عنوان کرد: برای بهره‌برداری فرهنگی و ‌تمدنی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم که در این راستا برنامه‌ای با عنوان «برنامه جامع تعالی فرهنگی در پرتو زیارت اربعین حسینی» در شورای فرهنگ عمومی تدوین شده‌ است.

امامی، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های زیارت اربعین برای همگرایی بیشتر در مسائل فرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: نظام‌نامه‌ای برای سال‌های آینده در مرزهای داخلی کشور تدوین شده که بر اساس آن بتوانیم شاهد انسجام بیشتر فعالیت‌های فرهنگی باشیم.

وی با بیان اینکه با این اقدام نه تنها برای زائران خدمات ارائه می‌دهیم بلکه زیارت اربعین حسینی را به موضوع و دستور کار فرهنگی ‌هنری کشور تبدیل می‌کنیم، یاد آور شد: این پدیده بزرگ، زیبا، انسانی، ارتباطی، فرهنگی و... به قطع فرصت بزرگی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی‌ و ‌تربیتی است.