کانون‌های مساجد در صف مقدم فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گیرند
کانون‌هاي مساجد در صف مقدم فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري قرار گيرند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

کانون‌های مساجد در صف مقدم فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گیرند

منادي گفت: بايد به سمتي برويم که تمام يا اکثر فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري استان با محوريت مساجد انجام شود و کانون‌هاي مساجد خوزستان صف مقدم فعاليت‌ها قرار گيرند.
شناسه خبر : 51781 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مجید منادی، ظهر امروز سه‌شنبه (4 مهر) در نشست هم‌اندیشی و اهدای کتاب به کتابخانه های کانون‌های مساجد خوزستان، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که تمام یا اکثر فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان با محوریت مساجد انجام شود و کانون‌های مساجد خوزستان در صف مقدم فعالیت‌ها قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: ما در این اداره کل و سایر دستگاه‌ها نقش خدمت رسانی را داریم زیرا نقش اصلی را خود کانون‌ها انجام می‌دهند که ما باید از آنها حمایت کنیم.

وی تغییر ذائقه را مسئله بسیار مهمی اعلام کرد و ادامه داد: در گذشته شاید کارهای خاصی مثل نوشتن کتاب صورت می‌گرفته اما در حال حاضر کتاب‌های صوتی آمده که بسیاری به این سمت گرایش پیدا کرده اند لذا باید در این راستا آموزش‌های لازم انجام شود و حتی در صورت لزوم برخی کتاب‌ها به زبان و گویش‌های دیگر ترجمه شوند.

منادی، با اشاره به تغییر ذائقه مخاطب و لزوم برنامه ریزی بر اساس آن عنوان کرد: با توجه به اقبالی که از کتاب صوتی در بین مخاطبان هست این آمادگی وجود دارد که اگر اقتضایی منطقه یا شهرستانی این باشد که بعضی از کتاب‌ها به صورت صوتی به زبان عربی یا فارسی ترجمه شود، برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به رویدادهای ترویجی تحت عنوان «کتاب و کتابخوانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: رویدادهای ترویجی فرصت بسیار خوبی است؛ در این رویداد، هدف که کتاب «من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه است مشخص و به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رویدادهای ترویجی کتاب و کتابخوانی در وزارت ارشاد رویدادهای خوبی هستند، ابراز کرد: رویدادهای ترویجی مثل پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب، رویدادهای خوبی هستند. اگر کتاب و کتابخوانی برای کسی مهم است و از اولویت‌های او است، باید بداند که این کار باید با یک رویداد گره بخورد. اگر برای نوجوان مسابقه‌ای طراحی شود، بار اول به انگیزه کسب جایزه شرکت می‌کند، اما دفعات بعد، درگیر مطالعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: مسئله مطالعه، کتاب، کتابخوانی و هر موضوع فرهنگی دیگر برای هر شخصی که اولویت داشته باشد باید آن را با رویداد گره بزند؛ حتی توسعه و تجهیز کانون‌های مساجد نیز باید در قالب رویداد قرار گیرند.

کلمات کلیدی: کتابخانه‌هاي مساجد