مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان خوزستان برگزار شد
مراسم تقدير از برگزيدگان مرحله استاني مسابقات قرآني مدهامتان خوزستان برگزار شد
با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان خوزستان برگزار شد

مراسم اختتاميه و تقدير از برگزيدگان مرحله استاني مسابقات قرآني مدهامتان و نشست کارشناسان مساجد استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان برگزار شد.
شناسه خبر : 52224 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان و نشست کارشناسان مساجد استان امروز سه‌شنبه (18 مهر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در این مراسم با اشاره به فعالیت قریب به 1200 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، اظهار کرد: از این تعداد 626 کانون شهری و مابقی در روستاها فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری خواهران، افزود: 100 سهمیه ویژه کانون‌های مساجد خواهران برای استان در نظر گرفته شده که در حال حاضر بالغ بر 30 کانون راه‌اندازی شده و این فرایند ادامه دارد.

وی با اشاره به مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، اضافه کرد: این مسابقات در دو بخش زیر 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار شد و 618 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، تقلیدی، حفظ کل، قرائت نماز، مکبری، اذان، استعدادیابی، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع) و حفظ جزء 30 شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: رتبه‌های اول و دوم رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و رتبه اول رشته قرائت ترتیل به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که مهرماه به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان و داوران شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

کلمات کلیدی: مدهامتان