جریان تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیت پیگیری شود
جريان تقويت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد با جديت پيگيري شود
امام جمعه موقت اهواز:

جریان تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیت پیگیری شود

حجت‌الاسلام حاجتي، با بيان اينکه جريان تقويت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد با جديت پيگيري شود، گفت: امروز اگر بناست نسلي را تربيت کنيم که از ناموس، شرف، تماميت ارضي ايران و جهان اسلام حمايت کند، بايد مساجد را آباد کنيم.
شناسه خبر : 52638 تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، شب گذشته در آئین افتتاحیه 17 کانون فرهنگی هنری مساجد اهواز که در مسجد حاج علوان برگزار شد، جوانان را سرمایه‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: مسجد حاج علوان اهواز در دوران انقلاب و دفاع مقدس یکی از پایگاه‌های شهدا و اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ بوده و امروز نیز بعد از سال‌ها از زمان دفاع مقدس و جهاد و شهادت همان رویه را در تربیت نیروهای انقلابی به کار گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز، بر تقویت و توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: خوشبختانه مساجد ما آرام آرام رنگ و بوی سنگر بودن را پیدا می‌کنند، از این رو ائمه جماعات، دوستداران، خادمان و متولیان مساجد باید قدر مسجد و مسجدی بودن را بدانند.

وی با بیان اینکه جریان تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیت پیگیری شود، اضافه کرد: هر کسی قدمی در راستای تقویت مساجد بردارد و برنامه‌های مساجد را پرمحتواتر کند، همانند آن است، که جهاد کرده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فرمودند امام راحل مبنی بر اینکه «مساجد سنگرند، سنگرها را حفظ کنید»، ادامه داد: این سنگرها در هر حالی باید حفظ شوند؛ این سنگرها ناموس، دین، فرهنگ و کشور را حفظ می‌کند به طوری که امروز کسی جرأت رویارویی با ایران قوی را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر بناست نسلی را تربیت کنیم که از ناموس، شرف، تمامیت ارضی نه تنها ایران بلکه جهان اسلام حمایت کند، باید مساجد را آباد و تقویت کرده و نیروسازی، بومی‌سازی و عالم‌پروری کنیم.

حجت‌الاسلام حاجتی، مسجد، کار در مسجد و تقویت مسجد را برکت دانست و یاد آور شد: امیدواریم روزبه‌روز به برکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات، نیروسازی در مساجد بیشتر شود و بتوانیم مساجد بیشتری را رونق و پوشش دهیم.

کلمات کلیدی: افتتاح کانون