آمادگی اوقاف جهت کمک به کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد دارای رقبه
آمادگي اوقاف جهت کمک به کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد داراي رقبه
در دیدار حجت‌الاسلام سمیری با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مطرح شد:

آمادگی اوقاف جهت کمک به کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد دارای رقبه

حجت‌الاسلام خاکباز، با بيان اينکه بايد راه‌اندازي کانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد الزام‌آور باشد، گفت: در اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اين آمادگي را داريم که از محل درآمد مساجد داراي رقبه، به کانون‌هاي فرهنگي هنري کمک کنيم.
شناسه خبر : 52768 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز دوشنبه (15 آبان) با حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان دیدار کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری بستر خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد هستند و تاکنون نیز اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام سمیری، به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم‍نامه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای در مساجد برگزار و گواهی معتبر به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود که می‌توان از این طریق به رونق کسب و کار کمک کرد.

وی همچنین خواستار همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و تصریح کرد: آماده راه‌اندازی کانون‌ فرهنگی هنری در بخش خواهران و برادران در مساجد دارای ظرفیت هستیم.

حجت‌الاسلام خاکباز، نیز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد عنوان کرد: باید راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد الزام‌آور باشد چرا که می‌توانند با اقدامات خود در حوزه‌های مختلف به جذب جوانان و نوجوانان در مسجد کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با اعلام آمادگی جهت همکاری و حمایت از کانون‌های مساجد ابراز کرد: این آمادگی را داریم که از محل درآمد مساجد دارای رقبه، به کانون‌های فرهنگی هنری کمک کنیم.

وی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مسجد را یک ضرورت دانست و یاد آور شد: خروجی هر اقدامی در مسجد باید کار فرهنگی باشد؛ مسجدی موفق است که در کنار فعالیت‌های دینی، اقدامات و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و کتابخوانی نیز انجام دهد.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد