ثبت 10 کانون تخصصی خواهران در شهرستان شوش
ثبت 10 کانون تخصصي خواهران در شهرستان شوش

ثبت 10 کانون تخصصی خواهران در شهرستان شوش

سميري گفت: شهرستان شوش گام خوبي در راه‌اندازي کانون‌هاي تخصصي خواهران برداشته و توانسته است 10 کانون را به ثبت برساند.
شناسه خبر : 53201 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، آئین افتتاحیه پنج کانون فرهنگی هنری جدیدالتاسیس درمساجد شهرستان شوش با حضور مدیر ستاد در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

 

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در این مراسم طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، صداقت، امانتداری و اطاعت و فرمانبرداری را سه ویژگی شاخص این بانوی بزرگوار دانست و اظهارکرد: اگر بتوانیم این ویژگی‌ها را در زندگی خود به کار گیریم صددرصد زندگی موفقی خواهیم داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و200 کانون فرهنگی هنری درمساجد استان در حال فعالیت هستند، افزود: خوشبختانه کانون‌های مساجد شهرستان شوش از فعال‌ترین کانون‌های استان هستند که امیدواریم همچنان شاهد رشد و تقویت آنها باشیم.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد، اضافه کرد: با ابلاغ ستاد کشور، کانون‌های تخصصی خواهران در کنار کانون‌های عمومی در حال راه‌اندازی است که تاکنون 60 کانون خواهران در استان ثبت شده است.

 

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه دراین راستا شهرستان شوش گام خوبی درراه‌اندازی کانون‌های خواهران داشته و توانسته 10 کانون را به ثبت برساند، تصریح کرد: آمادگی داریم درصورت درخواست جدید، ظرفیت جدیدی برای این شهرستان در نظر بگیریم.

 

وی همچنین خواستار فعالیت بیشتر کانون‌های مساجد در زمینه قرآنی، کتاب و حوزه‌های فرهنگی و هنری شد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بتواینم تا پایان سال تجهیزاتی برای کانون‌های مساجد استان تامین کنیم.

 

 

حجت‌الاسلام مهدی علیزاده اصل، نیز با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و فرا رسیدن ایام فاطمیه، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مساجد سنگرند سنگرها را حفظ کنید» عنوان کرد: امروز دشمن در تلاش برای ایجاد شبهات درمیان جوانان ونوجوانان است تا پایه‌های اعتقادی آنها را تضعیف کند.

 

امام جمعه شهرستان شوش ادامه داد: اگر بتوانیم جوانان را به سمت مساجد جذب و تربیت کنیم مساجد همچون سنگری قدرتمند در مقابل توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، جوانان و نوجوانان را از آسیب حفظ می‌کنند.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری را یکی از پایه‌های رونق مساجد دانست و خواستار تقویت و پویایی و فعالیت بیشتر این کانون‌ها در سطح استان و شهرستان شد.

 

 

در این مراسم مجوز کانون وحکم مسئولیت کانون‌های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس المصطفی (ص)، رحمة للعالمین، قاسم سلیمانی، امام موسی کاظم (ع) و مهدی موعود (عج) شهرستان شوش اعطا شد.

کلمات کلیدی: افتتاح کانون