کانون‌های تخصصی خواهران باید بتوانند تهدیدها را به فرصت و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنند
کانون‌هاي تخصصي خواهران بايد بتوانند تهديدها را به فرصت و ضعف‌ها را به قوت تبديل کنند
آیت‌الله کعبی:

کانون‌های تخصصی خواهران باید بتوانند تهدیدها را به فرصت و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در همايش آموزشي کانون‌ تخصصي خواهران، با بيان اينکه تلاش در عرصه کانون‌هاي مساجد، فعاليت در راه مکتب اهل بيت (ع) است، گفت: کانون‌هاي تخصصي خواهران بايد بتوانند تهديدها را به فرصت و ضعف‌ها را به قوت تبديل کنند.
شناسه خبر : 53257 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی، امروز چههارشنبه (8 آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران مساجد خوزستان که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری این همایش آموزشی، اظهار کرد: تشکر اصلی از خواهران حاضر در همایش است که کاری بر عهده گرفته‌اند که خط مقدم جبهه اسلام‌ ناب محمدی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: تلاش در عرصه کانون‌های مساجد، فعالیت در راه مکتب اهل بیت (ع) در جهت جهاد فرهنگی هم در بُعد تقویت ایمان، تقوی و عمل صالح و هم ایجاد فضای مساعد برای رشد فضایل اخلاقی در جامعه است و از این جهت، تلاش شما قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: امروز طراحی اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم و شناختی، با محوریت زنان است، شاید دلیل آن این باشد که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، در خط اول بودند و یک کار زینبی کردند؛ اگر خواهران و بانوان مؤمن و مجاهد و انقلابی در صحنه نباشند، دشمن می‌تواند پیشروی کند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه خطاب به مدیران کانون‌های خواهران تصریح کرد: شما در خط مقدم جبهه هستید و کار خواهران در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، یک‌ کار فاطمی و زینبی است.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما به حضرت زهرا (س) صرفا این باشد که ایشان تنها یک شخصیت معنوی است ، عنوان کرد: ایشان بانویی دانشمند، فقیه و فاضله‌ای بودند که در اوج ایمان و معرفت الله، در اوج اخلاق و فضیلت، در اوج مجاهدت و فداکاری در راه خدا و در اوج شهادت‌طلبی و حضور در میدان سیاسی و اجتماعی بودند ودر کنار رسول ‌الله (ص) در جبهه‌ها حاضر می‌شدند و بعد از رسول خدا (ص) در سطح نخبگان جامعه از مهاجرین و انصار در مسجد پیامبر (ص) حاضر شدند و نقش روشنگرانه خود را ارائه کردند و چقدر مؤثر بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (ص) هویت اسلام ناب را بر پایه مکتب اهل بیت (ع) و ولایت امیرالمؤمنین (ع)، عرضه کرد و ریشه‌های نفاق را نشان دادف ابراز کرد: ایشان میدان‌‌دار بودباید ایشان را این‌گونه معرفی کنیم که برای دفاع از اسلام حاضر به خطر کردن، هزینه کردن و وقت گذاشتن بودند.

وی حضور فعال مؤمنانه در مساجد و کانون‌های مساجد را هسته اصلی ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح دانست و اذعان کرد: کانون‌های مساجد به ویژه کانون‌های خواهران می‌توانند پشتیبان اخلاقی، عقلی، روحی و روانی و عاطفی بانوان و سنگ صبور بانوان هر محله باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خانم‌ها در کانون‌های مساجد تلاش کنند راهنمایی‌های اخلاقی، دینی و اجتماعی به بانوان ارائه دهند و ظرفیت شهرستان را برای رفع مشکلات بانوان محله خود بسیج کنند؛ پس حضور شما در کانون‌های مساجد یک واجب شرعی مؤکد و یک کار فاطمی و زینبی است.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در مدیریت بحران و تبدیل تهدید به فرصت، تأکید کرد: کانون‌های تخصصی خواهران باید بتوانند تهدیدها را به فرصت و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنند، لذا تلاش خانم‌های مؤمنه که در کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند را ارج می‌نهیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه اسلام به زن، گفت: در اسلام عزت، منزلت و کرامت زن در پرتو ایمان و خانواده‌بنیادی است؛ یک زن مؤمنه می‌تواند هسته اصلی ساخت جامعه بر مدار ایمان باشد. زن میدان‌دار کار تربیتی و عاطفی خانواده است و می‌تواند محیط درونی خانواده را بر پایه ایمان و عمل صالح مدیریت ‌کند.

وی با بیان اینکه با تصریح به اینکه دشمن، امروز قداست خانواده را نشانه گرفته است، اظهار کرد: احیای فطرت و مهر و رحمت و عفت و عقلانیت در بین زنان و بانوان امروز اهمیت بالایی دارد و اگر فطرت انسانی زن بیدار شود می‌تواند در مقیاس جهانی تحول ایجاد کند؛ بنابراین اگر فطرت انسانی زن بیدار شود می‌تواند محور جریان‌سازی بزرگ اجتماعی و سیاسی در جامعه شود.

آیت‌الله کعبی، همچنین به ویژگی عقلانیت که مورد تأکید اسلام اشاره کرد و ادامه داد: زن می‌تواند در علوم مختلف همچون اقتصاد، اجتماعی، سیاسی فرهنگی، جهادی و ... ورود کند، استعداد فطری زن در مسیر رشد در بستر خانواده اصیل و پایدار شکوفا می‌شود از این رو نگذارید دشمن، دختران و پسران ما را از دامن خانواده جدا کنند و احساس یأس نسبت به خانواده در آنها به وجود بیاید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: کرامت زنان نیاز به رویکرد راهبردی و برنامه‌ای و تحول‌گرا در آموزش و پرورش در پرتو علم و ایمان دارد و ما به منشور جدیدی برای بازسازی شخصیت زن مکتبی متناسب با نیازهای زن امروز و در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم. 

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما نسبت به فرهنگ غربی نباید منفعلانه باشد، یاد آور شد: یکی از راه‌های اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تبدیل آنها به توانمندی اجتماعی توجه به مقوله زنان کارآفرین و کارآمد است؛ هنر متعهد و نشاط اجتماعی و مدیریت هوشمندانه، زن را به اوج کمال می‌رساند و خانواده‌ها باید زمینه جذب دختران را به کانون‌ها فراهم کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت حضور در انتخابات، از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران خواست که در این زمینه مشارکت فعال کنند و با دوری از نگاه حزبی و قبیله‌ای با قصد تقویت اسلام و نظام اسلامی جهت مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

کلمات کلیدی: کانون هاي خواهران