همایش آموزشی کانون‌های تخصصی خواهران خوزستان برگزار شد
همايش آموزشي کانون‌هاي تخصصي خواهران خوزستان برگزار شد

همایش آموزشی کانون‌های تخصصی خواهران خوزستان برگزار شد

همايش آموزشي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران امروز با حضور آيت‌الله کعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان برگزار شد.
شناسه خبر : 53259 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران امروز چهارشنبه (۸ آذر) با حضور آیت‌الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم سمیری، در این همایش با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) بزرگ بانوی اسلام و الگوی همه زنان عالم است و این ایام یادآور نقش زن در دفاع از نهضت اسلامی و جامعه محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: با توجه به اهمیت رسالت زنان و بانوان در جامعه، ستاد کانون‌های مساجد کشور برای اولین بار اقدام به راه اندازی کانون‌های تخصصی خواهران در مساجد کرده است.

وی با بیان اینکه در این جمع افرادی هستند که در کار فرهنگی جهادی و جذب جوانان به ویژه در مناطق محروم خبره هستند، اضافه کرد: این جلسه با موضوع نحوه استفاده از ظرفیت کانون‌ها برگزار شده و با توجه به شعار دولت در بازگشت به مساجد است باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین به تشریح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در کانون‌های مساجد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان جهت ارائه آموزش رایگان به اعضای کانون‌های مساجد و اعطای گواهی فنی و حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان است که گام خوبی در راستای اشتغالزایی است.

در این نشست که با حضور بیش از 70 نفر از مدیران کانون‌های خواهران استان برگزار شد، دکتر فرزانه کاووسی مدرس دانشگاه نیز در خصوص نقش زن در جامعه و چگونگی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران سخنانی ایراد کرد.

کلمات کلیدی: کانون هاي خواهران