نقطه مطلوب در مساجد، تربیت جوان مومن انقلابی پای کار انقلاب است
نقطه مطلوب در مساجد، تربيت جوان مومن انقلابي پاي کار انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

نقطه مطلوب در مساجد، تربیت جوان مومن انقلابی پای کار انقلاب است

حجت‌الاسلام موسوي‌فرد گفت: نقطه مطلوب در مساجد تربيت جوان مومن انقلابي پاي کار انقلاب است، مساجد اگر به معناي واقعي کلمه در قالب تراز اسلامي شکل بگيرد بسياري از مشکلات حل مي‌شود.
شناسه خبر : 53415 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام «سید محمدنبی موسوی فرد» امروز یکشنبه (12 آذر) درنشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی تمام ظرفیت‌های نظام مقدس اسلامی در اختیار مساجد وکانون‌های فرهنگی هنری قرار گرفته و باید برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه استان خوزستان پر ظرفیت است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: خط مقدم مأموریت های تدوین شده در کنار سایر مأموریت دستگاه‌ها باید شکل گرفتن مساجد تراز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نقطه مطلوب در این مسیرتربیت جوان مومن انقلابی پای کار انقلاب است، اضافه کرد: مساجد اگربه معنای واقعی کلمه در قالب تراز اسلامی شکل بگیرد بسیاری ازمشکلات حل می‌شود، در هر مسجدی که امام‌جماعت موفق باشد، غالبا مشکلات بسیار کم است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به اینکه هنر، اگر به معنای واقعی کلمه اسلامی باشد، معجزه می‌کند، یاد آورشد: گاهی از اوقات یک حرکت هنری کار صد منبر را انجام می دهد از این رو باید به هنرمندانی که در این مسیرهستند، توجه کرد.

 

 در این نشست «مجید منادی» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز گزارشی از فعالیت‌های این شورا، سیاست‌ها و برنامه‌های پیش رو ارائه  کرد.

 

در ادامه سردار «حسن شاهوارپور» نیز با بیان اینکه یکی از مباحث در خصوص مساجد، مساله محله اسلامی است، تاکید کرد: از شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی حرکت به سمت جامعه نوین اسلامی است و همه دستگاه‌ها باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه بسیج در کنار امام جماعت و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، فعالیت‌های بسیاری انجام می دهد، بیان کرد: توقع از وزارت ارشاد، پشتیبانی است، مساجد باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند؛ در مباحث هنری نیز نباید همه را با یک نگاه دید بلکه هر منطقه با هر بوم نسبت به یک هنر علاقه‌مند هستند و باید در حوزه آموزش و توانمندسازی هنرمندان کار کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، نیز تصریح کرد: در استان خوزستان شاهد همبستگی و وحدت میان مجموعه هستیم، اما امکاناتی که در استان وجود دارد به نسبت ظرفیت بسیار ضعیف است، اگر ظرفیت‌ها در کشور در کنار هم قرار گیرند استان خوزستان می‌تواند برای کشور الگو باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: امروزه به دنبال ایجاد مساجد تراز هستیم، کانونهای فرهنگی هنری اگر ظرفیت اساسی خود را پای کار بیاورند و فعالیت‌ها توسعه کمی و کیفی داشته باشند تحولات بهتری را می‌توان رقم زد.

 

رضا امینی شهردار اهواز نیز در این نشست یاد آورشد: فصلی برای حمایت از بخش فرهنگی در حوزه‌های شهروندی و دینی در شهرداری اهواز تدوین شده است.