حضور حجت‌الاسلام خداداده در یادمان شهدای هویزه
حضور حجت‌الاسلام خداداده در يادمان شهداي هويزه

حضور حجت‌الاسلام خداداده در یادمان شهدای هویزه

رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، با حضور در يادمان شهداي هويزه، با آرمان‌هاي شهيدان تجديد ميثاق کرد.
شناسه خبر : 53427 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، عصریکشنبه (12 آذر) در ادامه سفر یک روزه خود به خوزستان، یادمان شهدای هویزه را زیارت کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن زیارت مزار شهدا و قرائت فاتحه بر قبور شهدای هویزه با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام رهبری مشاور رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام سمیری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان و حجت‌الاسلام ساعدی امام جمعه هویزه، رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور را همراهی کردند.

عمليات نصر، (موسوم به عمليات هويزه) معروف به عمليات تانک‌ها بود كه به فرماندهی شهيد سيد حسين‌ علم‌الهدي انجام شد و نخستين عمليات زرهی رزمندگان اسلام در سال 1359 پس از تجاوز دشمن بعثي به خاک جمهوری اسلامي محسوب مي‌شود.

 

 

در این عملیات در دقايق‌ نخست حمله‌، تمام‌ خاكريزهاي‌ مقدم‌ دشمن‌ تسخير مي‌شود و با ادامه‌عمليات‌ و محاصره‌‌ دشمن‌، نزديک‌ به 2 هزار نفر از آنان‌ به‌ اسارت‌ درمي‌آيند. پس‌ از نبردي‌ سنگين‌، توپ‌خانه‌‌ فعال‌ دشمن‌ به‌ محاصره‌ وبعد به‌ تصرف‌ در مي‌آيد تا اين‌ كه‌ پشتيباني‌ آن‌ها قطع‌ مي‌گردد و تانک‌هاي‌ ايران‌ به‌ طرز مشكوکی‌ از خطوط‌ مقدم‌ اقدام‌ به‌ عقب‌نشيني‌ مي‌كنند.

نيروهاي‌ پياده‌ كه‌ شامل‌ تعدادي‌ از رزمندگان‌ سپاه‌ بودند، به‌ محاصره‌‌ دشمن‌ در مي‌آيند. تعدادي‌ از تانک‌ها كه‌ از غروب‌ پانزدهم‌ دي‌ ماه‌ درخواست‌ سوخت‌ و مهمات‌ مي‌كردند، به‌ غنيمت‌ دشمن‌ در مي‌آيند. توپخانه‌ با كمبود مهمات‌ مواجه‌مي‌شود و تعدادي‌ از رزمندگان هدف‌ گلوله‌هاي‌ مستقيم‌ تانك‌ قرار گرفته‌ و شهيد مي‌شوند. حلقه‌‌ محاصره‌ لحظه‌ به‌ لحظه‌ تنگ‌تر مي‌شود ونفرات‌ يک‌ به‌ یک‌ به‌ شهادت‌ مي‌رسند.

با وصیت شهید علم الهدی پیکر این شهید (بعد ازگذشت سه سال از شهادت و تفحص ) در محل شهادت خود به خاک سپرده می شود و گلزار شهدای هویزه بنا می شود.

کلمات کلیدی: يادمان شهداي هويزه