اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان برگزار شد
اولين جلسه کميته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان برگزار شد

اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر خوزستان برگزار شد

اولين جلسه کميته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر خوزستان امروز يکشنبه (۱ بهمن)‌ در دفتر مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان برگزار شد.
شناسه خبر : 59175 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اولین جلسه کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر خوزستان امروز یکشنبه (۱ بهمن)‌ با حضور اعضای کمیته در دفتر مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و تقارن آن با ایام ماه رجب اظهار کرد: کمیته مساجد و بقاع متبرکه یکی از کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که مسئولیت آن بر عهده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گذاشته شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، بسیج مساجد و محلات و سازمان فرهنگی هنری شهرداری عضو این کمیته است.

 

وی به وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نماز، مهدویت، انتظار و انقلاب اسلامی، ارائه گزارش از مساجد و بقاع پیشرو در پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای میدانی سرودهای تولیدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مسابقات ورزشی و جشن تکلیف دختران در مساجد همزمان با دهه فجر بخشی از برنامه‌های پیشنهادی به این کمیته است.

 

حجت‌الاسلام سمیری تصریح کرد: شرکت منسجم بانوان نمازگزار در قالب گروه‌های مشخص در راهپیمایی، برپایی غرفه محصولات فرهنگی به مناسبت دهه فجر، میز خدمت، برگزاری جلسات شبی با قرآن و کرسی تلاوت، نمایشگاه کتاب با محوریت کتب دینی و تاریخ انقلاب اسلامی، تشکیل جلسات تفسیر قرآن، اجرای نمایش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پاسخ به سوالات و رفع شبهات، آشناسازی نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب، اجرای برنامه‌های نشاط آور، تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی با محتوای اصول انقلابی برای کودکان باید مورد توجه دستگا‌ه‌ها در دهه فجر باشد.

 

وی بر ارائه گزارش فعالیت برنامه‌های دستگاه‌های عضو کمیته مساجد و بازخورد آن به دبیرخانه این کمیته تاکید کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص کانون‌های مساجد در ایام دهه فجر برگزاری جشن تکلیف دختران به همت کانون‌های تخصصی خواهران است؛ همچنین طرح تلاوت قرآن در مساجد نیز دنبال می‌شود.

 

 

در ادامه حجت‌الاسلام سید حمزه حسینی، با اشاره به شرایط غزه و مقاومت بی‌نظیر آنها و همچنین مقاومت مردم یمن و حزب‌الله لبنان، عنوان کرد: مسئولیت ما در این شرایط سنگین است، دهه فجر انقلاب اسلامی، بهترین فضا برای جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان اینکه تلاش ما باید این باشد که دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، گفت: برنامه‌های دهه فجر باید زمینه‌ساز مشارکت باشکوه در انتخابات باشد.

 

وی ابراز کرد: در بقاع شاخص فضای مناسبی برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر وجود دارد؛ در این دهه روحانیون متخصص از سطح کشور دعوت می‌شوند و در کنار آن، بازارچه شمیم خدمت در بقاع راه‌اندازی خواهد شد که در آن بانوان کارآفرین محصولات خود را عرضه می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: نشست‌های قرآنی و نشست‌های پرسش و پاسخ، برپایی خیمه‌های معرفت با رویکرد پاسخ به شبهات سبک زندگی با تاکید بر فرزندآوری از دیگر برنامه‌های بقاع در این دهه است.

 

 

فاطمه مراداسکندری، در این نشست با اشاره به برگزاری «مهرواره با نور» خاطرنشان کرد: در این مهرواره ظرفیت بانوان تأثیرگذار در سطح محلات استان جهت بهره‌برداری مؤثر شناسایی شد.

 

کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان اذعان کرد: یکی از راه‌حل‌ها برای جذب عموم مردم به مسجد، برگزاری برنامه‌های مسجد در سطح محله است؛ برنامه‌هایی چون اکران فیلم، برپایی نمایشگاه و ... با محوریت مسجد ‌در فضای محلات مؤثر است.

 

مراداسکندری با تأکید بر عدم موازی کاری در برنامه‌های دهه فجر گفت: خوزستان با توجه به پیشینه درخشان و پیشتازی در عرصه انقلاب اسلامی باید در این دهه خوش بدرخشد.

 

همچنین در این نشست، نمایندگانی از ستاد اقامه نماز، سپاه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، پیشنهادهای خود را برای بزرگداشت دهه فجر در مساجد ارائه کردند. تأکید بر انسجام برنامه‌ها و پرهیز از موازی کاری، توجه به‌ قشر خاکستری و انجام کارهای قوی در فضای مجازی، عدم اکتفا به برنامه‌های مساجد، الگوسازی برای قشر جوان و نوجوان و ... از نکات ارائه شده در این نشست بود.

 

کلمات کلیدی: کميته مساجد دهه فجر