طرح لشکر فرشته‌ها اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی است
طرح لشکر فرشته‌ها اقدامي ارزشمند براي ترويج قرآن‌آموزي است
امام جمعه دزفول:

طرح لشکر فرشته‌ها اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی است

حجت‌الاسلام بهرامپور، طرح لشکر فرشته‌ها را اقدامي ارزشمند در راستاي ترويج قرآن‌آموزي دانست و گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد ظرفيت‌هاي مهمي در ترويج فرهنگ قرآني دارند که بايد از اين ظرفيت به درستي بهره‌گيري شود.
شناسه خبر : 59346 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام مسعود بهرامپور، شب گذشته در آیین تجلیل از خانواده‌های قرآنی در قالب عملیات «لشکر فرشته‌ها» که در دفتر امام جمعه دزفول برگزار شد، با بیان اینکه طرح لشکر فرشته‌ها اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن‌آموزی است، اظهار کرد: بانوان محور فعالیت‌های قرآنی در خانواده‌ها هستند و تجلیل از مادران و بانوانی که در مسیر تربیت فرزندان قرآنی گام برمی‌دارند اقدامی شایسته است.

 

امام جمعه دزفول، با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در تربیت نسل جوان، افزود: انس مادران با قرآن و معنویت ارتباط مستقیمی با گرایش فرزندان به معنویت و قرآن دارد.

 

وی بسترسازی انس کودکان با قرآن کریم را ضروری دانست و تصریح کرد: انس و الفت با قرآن نه تنها نتایج تربیتی دارد بلکه موجب سعادت در آخرت نیز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بهرامپور، ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان دارد که باید از این ظرفیت به درستی بهره‌گیری شود.

 

حمید صادق جولا، نیز عنوان کرد: با توجه به اهمیت فراگیری علوم قرآنی و تلاش برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مساجد، این امر از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به عنوان یکی از طرح‌های شاخص قرآنی محسوب می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، با بیان اینکه تکریم از مادران و خانواده‌هایی که در راستای تربیت فرزند قرآنی فعالیت کرده‌اند، را از جمله برنامه‌های محوری این طرح عنوان کرد و گفت: رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تبدیل این شهرستان به شهری قرآنی است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های تخصصی خواهران، شناسایی و ثبت خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد را به عهده گرفته‌اند، اذعان کرد:این طرح توسط مسجد رسول اعظم (ص) و کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا دزفول اجرایی شده است.

 

در این آیین از سکینه فروتن‌راد حافظ کل قرآن کریم و مادر سه فرزند قرآنی تجلیل شد. محمد پورمحمدحسین حافظ کل قرآن، نرگس پورمحمدحسین حافظ ۲ جزء قرآن و فاطمه پورمحمدحسین حافظ ۱۰ جزء قرآن فرزندان این مادر قرآنی هستند.

 

طرح لشکر فرشته‌ها یکی از طرح‌های ملی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که در راستای گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

 

کلمات کلیدی: لشکر فرشته ها