لزوم تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌ها در کانون‌های مساجد خوزستان
لزوم تشکيل شوراي کتابداران و کتابخانه‌ها در کانون‌هاي مساجد خوزستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان تاکید کرد:

لزوم تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌ها در کانون‌های مساجد خوزستان

حجت‌الاسلام سميري، بر تشکيل شوراي کتابداران و کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد تاکيد کرد و گفت: اين شورا بايد با حضور کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد به صورت ماهانه برگزار و براي تقويت اين حوزه مشارکت و برنامه‌ريزي شود.
شناسه خبر : 60038 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، به مناسبت دهه فجر جلسه کتابخانه‌های تخصصی کانون‌های مساجد خوزستان و اهداء کتاب در طرح پالایش کتاب امروز سه‌شنبه (17 بهمن) در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر و فرا رسیدن مبعث رسول اکرم (ص)، بر مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه‌های دهه فجر و حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات لازم است کانون‌های مساجد در بحث روشنگری و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فعالیت داشته باشند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به لزوم توجه کانون‌های مساجد به بحث کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد، «اقرا باسم ربک الذی خلق» بود و این نشان از اهمیت خواندن از نظر قرآن است.

 

وی با بیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را با روش‌های مختلف با کتاب و کتابخوانی آشنا و به سمت مطالعه دعوت کنیم، افزود: کتابخانه‌های کانون‌های مساجد باید در این زمینه با تلاش بیشتری وارد شوند و برنامه‌هایی متناسب با این حوزه ارائه دهند.

 

 

حجت‌الاسلام سمیری، بر تشکیل شورای کتابداران و کتابخانه‌های کانون‌های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: این شورا باید با حضور کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به صورت ماهانه برگزار و برای تقویت این حوزه مشارکت و برنامه‌ریزی شود.

 

وی معرفی نویسندگان، مسابقات کتابخوانی، بازدیدهای گروهی با حضور اعضای کانون‌های مساجد از کتابخانه‌های مساجد، ارائه تقویم فرهنگی سال آینده توسط کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، توجه به مباحث علمی، ارائه گزارش فعالیت کتابخانه‌ها، ارائه کتاب‌های صوتی و ... را جمله موضوعات پیشنهادی برای کتابخانه‌های مساجد عنوان کرد.

 

 

سید شاکر موسوی، کارشناس کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، نیز یاد آور شد: در سطح استان 450 کتابخانه مخزن‌دار و باز فعالیت دارند که لازم است کانون‌های مساجد با ارائه برنامه‌های تاثیرگذار نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کودکان، نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

 

 

در این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه در سطح کانون‌های مساجد پرداختند و در پایان حواله کتاب به مدیران کتابخانه‌ها اهدا شد.

 

کلمات کلیدی: کتابخانه هاي مساجد