مسجد تراز اسلامی شهرستان دزفول را معرفی خواهیم کرد
مسجد تراز اسلامي شهرستان دزفول را معرفي خواهيم کرد
امام جمعه دزفول:

مسجد تراز اسلامی شهرستان دزفول را معرفی خواهیم کرد

حجت‌الاسلام بهرام پور، گفت: ۱۲ مسجد شهرستان دزفول را که بتوانند ارکان خود در اسرع وقت تکميل کنند به عنوان مسجد تراز معرفي خواهيم کرد تا الگويي براي ساير مساجد شهرستان باشند.
شناسه خبر : 60962 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام مسعود بهرام پور عصر امروز یکشنبه در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد شهرستان دزفول که در مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ مسجد شهرستان دزفول را که بتوانند ارکان خود در اسرع وقت تکمیل کنند به عنوان مسجد تراز معرفی خواهیم کرد تا الگویی برای سایر مساجد شهرستان باشند.

 

امام جمعه دزفول افزود: عنوان هیات امنا به خادمان مسجد تغییر خواهد کرد و سه نفر از آنها از سوی اداره اوقاف و امور خیریه، حکم امین اوقاف دریافت خواهند کرد ضمن اینکه در تبدیل محله به محله اسلامی نقش آفرینی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی بانوان در شهرستان دزفول اضافه کرد: انتظار می‌رود خواهران در این قرارگاه فرهنگی ثبت‌نام و فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام بهرام پور تصریح کرد: نشست‌هایی نیز با خواهران فرهیخته، معلمان و دانشجویان خواهر برگزار می‌شود تا بتوانند کمک کار ما باشند.

 

وی عنوان کرد: نگاه ما در فعالیت‌های فرهنگی نباید به امکانات و اعتبارات باشد چرا که اصولاً کار فرهنگی باید از دل برخیزد تا به دل بنشیند.

 

امام جمعه دزفول تاکید کرد: برای انجام فعالیت‌ها باید به مسیر انبیا نگاه کنیم ضمن اینکه فردی که می‌خواهد کار فرهنگی انجام دهد باید ابتدا از خود شروع کند.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی برای رضای خداوند متعال و بندگان خدا تلاش می‌کنیم کمبودها، سختی‌ها و فشارها نباید بر ما اثری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام بهرام پور، با بیان اینکه خداوند متعال به کیفیت کار دارد نه کمیت، اذعان کرد: متاسفانه اکنون جلسات قرائت قرآن کمتر در مساجد برگزار می‌شود؛ در صورت برگزاری نیز شمار شرکت‌کنندگان کم است که نشان می‌دهد از ظرفیت قرآن برای هدایت به خوبی استفاده نشده است.

 
وی با تاکید بر لزوم اقامه نماز در مساجد، یاد آور شد: حدود ۲۰۰ نفر بسیجی در هر مسجد وجود دارد ولی موقع نماز افراد زیادی در مساجد حاضر نیستند که باید این ظرفیت احیا شود.
 
کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد