کانون‌های مساجد تفکر اسلامی و حزب‌الهی را در جامعه ترویج دهند
کانون‌هاي مساجد تفکر اسلامي و حزب‌الهي را در جامعه ترويج دهند
استاندار خوزستان:

کانون‌های مساجد تفکر اسلامی و حزب‌الهی را در جامعه ترویج دهند

حسيني محراب، کانون‌هاي فرهنگي هنري را محور کار تشکيلاتي در مساجد دانست و گفت: کانون‌هاي مساجد بايد مسلح به تهذيب نفس، تدبر در قرآن و ترويج اخلاق حسنه و اسلامي باشند و تفکر اسلامي و حزب‌الهي را در جامعه ترويج دهند.
شناسه خبر : 60988 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب، شامگاه دوشنبه (21 اسفند) در گردهمایی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد خوزستان که به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، کانون‌های فرهنگی هنری را محور کار تشکیلاتی در مساجد دانست و اظهار کرد: مسجد سنگر و اساس انقلاب و پویایی است و این به کار تشکیلاتی که شما برای تربیت کادر و ایجاد هسته‌های حزب‌الهی و انتشار فکر در سطح محله، جامعه و کشور انجام می‌دهید، بستگی دارد.

 

استاندار خوزستان، افزود: وقتی کسی با خلق و خوی مسجد شکل می‌گیرد، با روحانی آشنا می‌شود و در کلاس‌های معارف و اخلاق شرکت می‌کند، هر کجا که باشد کانون مسجد را زنده خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: اگر به خود به عنوان یک نیروی مسجدی در مسجد و محله اهمیت دهیم و ارتباط خود را با اهالی محل و نوجوانان و جوانان حفظ کنیم، ناخودآگاه امکانات و بودجه از حوزه‌های مختلف به سمت مسجد جاری می‌شود.

 

نائب رئیس شورای‌ سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد خوزستان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید مسئولیت ما در مسجد این نیست که در حوزه مسائل مادی فعالیت کنیم بلکه مسئولیت این است که به عنوان یک بچه مسلمان و حزب‌الهی، این تفکر و فرهنگ را نشر دهیم.

 

وی ابراز کرد: درست است که این‌گونه فعالیت‌ها ابزار و امکانات می‌خواهد که می‌توان از طریق برخی شرکت‌ها تامین شود ولی اگر بودجه و امکاناتی نبود نباید وظایف خود را فراموش کنیم بلکه باید مسلح به تهذیب نفس، قرآن و تدبر در قرآن و ترویج اخلاق حسنه و اسلامی شویم و کانون‌های مساجد چنین نقشی دارند.

 

حسینی محراب، تاکید کرد: وقتی به عنوان کانون مسجد فعالیت می‌کنید نقش رهبری دارید و کسی که رهبر است باید شخصيت کاریزماتیک داشته و همه آنچه را که یک انسان به عنوان الگو نیاز دارد، دارا باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی کانون‌های مساجد به هم مرتبط باشند، مساجد را به هم مرتبط می‌کنند و جمع نورانی تشکیل می‌شود که صددرصد مؤثر و موفق است.

 

استاندار خوزستان، تاکید کرد: در جهان امروز که با تفکرات آنچنانی مواجه هستیم فقط تفکر مسجد است که می‌تواند انقلاب و جوانان را نجات دهد، از این رو باید خود را به سلاح انسان‌سازی مسلح کنیم تا یک جامعه نورانی داشته باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روز به روز موفق تر عمل کنند و ادامه داد: ما هم در استانداری همچون یک سرباز در خدمت شما هستیم تا بتوانیم با کمک هم این بعد معنوی را در استان گسترش دهیم.

 

حسینی محراب، یاد آور شد: مطالبه مادی و دنیایی ما را از اهداف اصلی دور می‌کند از این رو باید کاری کنیم که بعد معنوی در جامعه جاری و ساری شود نه آن‌چیزی که شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و اهل دنیا ترویج می‌دهند.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد