مراسم شیرخوارگان حسینی در کانون‌های مساجد خوزستان برگزار شد
مراسم شيرخوارگان حسيني در کانون‌هاي مساجد خوزستان برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی در کانون‌های مساجد خوزستان برگزار شد

همزمان با اولين جمعه ماه محرم و در آستانه ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، مراسم شيرخوارگان حسيني با حضور مادران و نوزادان در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان برگزار شد.
شناسه خبر : 75263 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ زمان انتشار : ۰۹:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، همزمان با اولین جمعه ماه محرم و در آستانه ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد.

 

این مراسم معنوی با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام حضرت علی‌اصغر(ع)، کوچک‌ترین شهید کربلا، و ترویج فرهنگ ایثار و ولایت‌مداری در میان خانواده‌ها برگزار شد؛ در این برنامه، مادران همراه با نوزادان خود با پوشش‌های نمادین و لباس‌های سبز و سفید، در سوگ مظلومیت طفل شش‌ماهه دشت کربلا به عزاداری و مرثیه‌خوانی پرداختند و آغوش خود را برای میزبانی از کوچک‌ترین سربازان لشکر امام حسین(ع) گشوده‌اند.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با همکاری هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی، بستر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین را در مساجد استان فراهم و تلاش کردند تا با مشارکت گسترده مردم، جلوه‌ای از عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) را به نمایش بگذارند.

 

مراسم شیرخوارگان حسینی هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و امسال نیز کانون‌های مساجد نقش فعالی در برگزاری این آیین داشتند.

 

کلمات کلیدی: شيرخوارگان حسيني